Heidelberg laajentaa tarvike- ja palvelumyyntiä

17.11.2014 09:10Uutiset » Tuotteet ja palvelut

Heidelberg aikoo laajentaa tarvikkeiden ja palveluiden myyntiä siten, että ne muodostaisivat tulevaisuudessa yli puolet konsernin myynnistä. Tavoitteen saavuttamiseksi yhtiö on tehnyt kaksi uutta yrityskauppaa.

Heidelberg on ostanut belgialaisen painotarvikkeiden valmistajan Blueprint Productsin. Toinen ostos on saksalainen ohjelmistotalo Neo7even, jonka tuotealueita ovat web-to-print ja monikanavajulkaiseminen.

Konsernijohtaja Gerold Linzbach kuvaa tarvikemarkkinaa “vähemmän suhdanneherkäksi ja hyvin kannattavaksi”. Ostokset julkistettiin Heidelbergin puolen vuoden tuloksen julkistamisen yhteydessä. Syyskuussa päättyneellä kaudella konsernin liikevaihto putosi 9,2 % ja oli 996 miljoonaa euroa. Tulos oli 42 miljoonaa euroa tappiolla, kun tappio edellisenä vuonna oli samaan aikaan 47 miljoonaa.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone