Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

HBL:n tablettijulkaisu ei menestynyt

2.6.2014 08:09Uutiset » Tuotteet ja palvelut

Tablettijulkaisujen suosio näyttää olevan kysymysmerkki. Isoruutuiset älypuhelimet ovat suosittu vaihtoehto tabletille, ja median käyttö älypuhelimilla lisääntyy nopeasti. HBL on päättänyt lopettaa HBL+ -tablettijulkaisunsa ja panostaa muihin digitaalisiin sovelluksiin.

Viikkolehti HBL+:n viimeinen numero julkaistaan kesäkuun toisena perjantaina. KSF Median ruotsinkielisten lehtien sisällöistä koottu tablettijulkaisu ei tavoittanut kohderyhmäänsä eli niitä, jotka eivät lue paperilehteä. KSF Median tutkimuksesta ja tuotekehityksestä vastaavan Lotta Holmin mukaan HBL+ keräsi viikoittain 3 500 – 4 000 lukijaa. Valtaosa heistä oli kuitenkin printtitilaajia, jotka saivat palvelun ilman lisämaksua. Myös ilmoitusmyynti sakkasi.

– Olemme tehneet nyt aika monta tuotetta tabletti edellä. Seuraava askel on älypuhelimet. Nyt näyttää siltä, että tulevaisuus on mobiilipuhelimissa eikä tabletissa, Holm sanoo Markkinointi&Mainonta-lehdelle.

HBL:n tammikuussa julkaistu digitaalinen iltapäiväpainos HBL Kväll on sen sijaan lähtenyt vauhdikkaammin liikkeelle ja sillä on päivittäin noin 4 000 lukijaa. HBL aikoo jatkaa panostamista eri digikanaviin omina tuotteinaan.

Share: