Hansaprint ja UPM Raflatac kehittävät yhteistyössä NFC-ratkaisuja

26.6.2009 08:01Uutiset » Tuotteet ja palvelut

Hansaprint ja UPM Raflatac ovat solmineet yhteistyösopimuksen. Hansaprint ja UPM Raflatac kehittävät yhdessä ratkaisuja NFC/RFID-markkinoille. Yhtenä osana yhteistyötä UPM Raflatac ja Hansaprint tulevat tarjoamaan kokonaan uutta palvelua, joka mahdollistaa räätälöityjen NFC-tunnisteiden luomisen pienissä volyymeissä.

Molemmat yritykset näkevät kehittyvät NFC-markkinat houkuttelevina ja niiden tarjoavan lupaavia mahdollisuuksia sekä yrityksille että kuluttajille, joille NFC-teknologian avulla voidaan luoda uusia helppokäyttöisiä palveluita.

– Olemme hyvin innostuneita mahdollisuudesta tehdä yhteistyötä Hansaprintin kanssa ja uskomme että molemmat yritykset hyötyvät kumppanuudesta. UPM Raflatac on johtava HF- ja UHF-tunnisteiden valmistaja, jolla on lisäksi vahva painopiste NFC-markkinoilla. Hansaprint on puolestaan johtava painopalvelujen tarjoaja pohjoismaissa. Digitaalisilla painatustekniikoilla Hansaprint pystyy tarjoamaan yksilöllisesti räätälöityjä NFC-tuotteita sekä alhaisissa että korkeissa volyymeissä, kertoo markkinointijohtaja Samuli Strömberg, UPM Raflatac, RFID.

– Olemme optimistisia NFC-markkinoiden kehityksen suhteen ja odotamme innolla yhteistyötä UPM Raflatacin kanssa. Yhdistämällä UPM Raflatacin ja Hansaprintin vahvuudet sekä tunnisteiden valmistamisessa että painopalveluissa voimme yhdessä tarjota jotain todella uutta ja jännittävää NFC-markkinoille jo lähitulevaisuudessa”, toteaa kehitysjohtaja Jukka Saariluoma, Hansaprint.

Near Field Communication (NFC) on RFID:hen pohjautuva radiotaajuisen etätunnistuksen hyvin lyhyillä etäisyyksillä mahdollistava tekniikka. NFC-teknologia tarjoaa ihmisille tehokkaan ja helpon tavan hoitaa useita päivittäisasioita teknologian integroituessa matkapuhelimiin. Teknologian mahdollistamia sovelluksia on esimerkiksi mobiilimaksaminen koskettamalla, julkisen liikenteen liputus, helppo yhteys online-sisältöön sekä tiedonsiirto.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone