Grafia julkaisi visuaalisen viestinnän hankintaoppaan

12.12.2012 14:24Uutiset » Tuotteet ja palvelut

SitaSaaMitaHankkii

Sitä saa mitä hankkii – Visuaalisen viestinnän hankintaopas liittyy Grafian World Design Capital Helsinki 2012 -hankkeeseen, jonka tavoitteena on edesauttaa visuaalisen viestinnän reilun kauppatavan syntymistä ja saattaa ilmaista suunnittelutyötä edellyttävät kilpailutukset historiaan. Tavoitteena on saada suunnittelun ostajat paremmin tietoiseksi hyvän suunnittelun mekanismeista ja toisaalta saada suunnittelijat ymmärtämään ostajan käytäntöjä ja tarpeita.

Grafia halusi osallistua designpääkaupunkivuoteen Vuoden Huiput -kilpailun yhteyteen sopivalla hankkeella. Huippusuunnittelua onnistuneella ostamisella -hanke huipentui hankintaoppaan julkaisuun 29.11.2012. Grafia toivoo oppaan herättävän julkisen sektorin ostajat luopumaan ilmaisen suunnittelutyön teettämisen kulttuurista.

Oppaan on kirjoittanut Heikki Jokinen, kuvittanut Anja Reponen ja ulkoasusta vastaa Arja Karhumaa. Oppaan voi tilata veloituksetta Grafiasta: grafia@grafia.fi.

Grafia ry on visuaalisen viestinnän suunnittelijoiden järjestö, jonka tarkoituksena on edistää visuaalisen viestinnän suunnittelun tietämystä ja tuntemusta sekä kehittää ja tukea alan ammattillisen toiminnan yleisiä edellytyksiä. Järjestö on perustettu 1933 ja siihen kuuluu yli tuhat jäsentä. Grafia järjestää parasta suomalaista markkinointiviestintää ja muotoilua palkitsevan Vuoden Huiput -kilpailun. www.grafia.fi.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone