Fazer lisää kartonkipakkausten käyttöä

5.5.2020 08:12Uutiset » Pakkaukset
Fazer lisää kartonkipakkausten käyttöä Aito ja Yosa-tuotteissa. Kuva: Fazer.

Fazer lisää kartonkipakkausten käyttöä välipalatuotteissa. Uudet pakkaukset sisältävät jopa yli puolet aiempaa vähemmän muovia. Fazer uudistaa samalla Kaslink Aito -tuotteiden ulkoasua ja liittää ne selvemmin Fazerin tuoteperheeseen.

Toukokuusta alkaen sekä kevään uutuustuotteet että kaikki 150 g Fazer Aito -kauravälipalat, Fazer Yosa Greek Style -kauravälipalat ja Fazer Yosa Protein – kauravälipalat pakataan entistä vastuullisempiin kartonkipikareihin. Muut Fazer Yosa -kauravälipalat siirtyvät uusiin pakkauksiin myöhemmin vuoden 2020 aikana.

Uudessa kartonkipikarissa on pakkaustyypistä ja -koosta riippuen 52–73 prosenttia vähemmän muovia aiempiin pikareihin verrattuna. Pakkauksissa on myös entistä matalampi hiilijalanjälki: 200 gramman Fazer Yosa -kartonkipakkaus aiheuttaa koko elinkaarensa aikana 56 % vähemmän hiilidioksidipäästöjä aiempaan verrattuna. Uusi pakkaus on helppo kierrättää. Pikari ohuine muovikehikoineen kierrätetään kartonginkeräykseen ja alumiinikansi metallijätteeseen.

Uutuudet ja uudet pakkaukset tukevat tiedotteen mukaan Fazerin vastuullisuustoimintaa, jota ohjaavat päätavoitteet vuodelle 2030. Näihin tavoitteisiin kuuluvat muun muassa päästöjen vähentäminen 50 prosentilla. Fazer haluaa vähentää muovin käyttöä pakkauksissaan ja ottaa asteittain käyttöön uusiutuvat ja kierrätettävät pakkaukset. Lisäksi Fazerin tavoitteena on lisätä kasvipohjaisia tuotteita panostamalla maidottomien tuotteiden strategiaan.

Kaslink Aito on nyt Fazer Aito

Pakkausuudistuksen yhteydessä kauratuoteperhe Kaslink Aito saa uuden nimen Fazer Aito. Uusi nimi näkyy tuoteperheen logossa, tuotepakkauksissa, markkinoinnissa ja viestinnässä, mutta itse tuotteet ovat ennallaan. Kouvolalaisesta elintarvikealan perheyrityksestä Kaslinkistä tuli vuonna 2019 yrityskaupan myötä osa Fazeria.

”Aito-tuoteperhe siirtyy uuteen pakkausilmeeseen liukuvasti vuoden 2020 aikana niin, että vanhoja pakkausmateriaaleja ei jää turhaan käyttämättä”, kertoo brändi- ja kategoriajohtaja Susanna Kallio Fazerilta.