Etikettejä yötä päivää kolme kuukautta

15.9.2014 07:46Uutiset » Tuotteet ja palvelut

HP on jälleen auttanut Coca-Colaa toteuttamaan massiivisen ”Share a Coke”-kampanjan. Tänä kesänä kampanja toteutettiin Yhdysvalloissa noin 250 personoidulla etiketillä. Niitä painettiin HP Indigo -painokoneilla vuorokauden ympäri kuutena päivänä viikossa noin kolmen kuukauden ajan.

Coca-Cola aloitti paljon huomiota saaneen personoitujen juomapullojen markkinointikampanjan Australiassa vuonna 2011. Sen jälkeen kampanja on toteutettu Euroopassa, myös Suomessa. Yhdysvalloissa Coca-Colan personoituja etikettejä painettiin enemmän kuin missään muussa maassa.

Kampanjassa käytettiin kuluttajien demografisia tietoja ja muuttuvan tiedon painamista. Nimiä painettiin alueittain sopivia määriä HP Indigo WS6000 -sarjan digipainokoneilla. Yhdysvaltojen pullotuslinjat toimivat suurella nopeudella, ja etiketeissä käytettiin uutta materiaalia ja laminointirakennetta, jotka poikkesivat Euroopassa käytetystä. Myös Coca-Colan punaista väriä muokattiin uuteen painoalustaan sopivaksi ja sitä käytettiin kaikissa projektiin osallistuneissa painolaitoksissa.

Kuva: Coca-Colan Suomen kampanjan etikettejä.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone