Atrian uudet pakkaukset Stora Enson käsialaa

9.10.2009 12:10Uutiset » Tuotteet ja palvelut

Stora Enso toi syyskuussa markkinoille uuden DeLight -pakkausratkaisun. Kartongista valmistetun pakkauksen salaisuus on vahvistettu reunus, joka varmistaa ryhdin ja tiiveyden silloinkin, kun pakkauksen muoto on tavallisesta poikkeava. Kaupan hyllylle uutuus ehti ensimmäisenä elintarvikeyhtiö Atrian pakkauksissa: uudet Atria Fresh -tuoremikroateriat on pakattu DeLight-vuokiin.

– Stora Enso DeLight vastaa kahteen kasvavaan kuluttamisen trendiin: yksilöllisyyteen ja ympäristötietoisuuteen, sanoo pakkausratkaisusta vastaava Jalliina Järvinen Stora Ensolta.

– Taustalla on valmistusprosessiin liittyvä tekninen innovaatio, jonka avulla voimme tuoda kartonkipakkauksiin uutta muotoilua ja kuluttajan tarpeisiin vastaavaa toiminnallisuutta. DeLightin puolella on myös kartongin hyvä painopinta ja ympäristöedut.

Ympäristötietoisen valinta

Stora Enso DeLight on pääosin uusiutuvasta raaka-aineesta valmistettu kuitupohjainen pakkaus, joka tarjoaa kestävää kehitystä tukevan vaihtoehdon monille kilpaileville tuotteille. Tavanomaisiin, alumiinista tai CPET-muovista valmistettuihin pakkauksiin verrattuna DeLight on kevyt, kierrätettävä ja käyttäjäystävällinen. DeLight kestää pakastamisen sekä kuumentamisen uunissa ja mikrossa. Pakkaus soveltuu suojakaasuun pakattaville tuotteille ja se suojaa sisällön myös valolta. Pakkaukset mallinnetaan ja muotoillaan asiakkaan toivomusten mukaan.

– DeLight avaa uusia mahdollisuuksia monenlaisten tuotteiden pakkaamiseen, kuten elintarvikkeet, kosmetiikka ja vapaa-ajantuotteet. Kuluttajat vaativat esimerkiksi terveellisempiä ateriavaihtoehtoja, jotka on pakattu entistä ympäristöystävällisemmin. DeLightin avulla voi toteuttaa helppoja, suoraan pakkauksesta syötäviä herkkuja. Liukuvat kannet ja ikkunaratkaisut lisäävät käytännöllisyyttä ja parantavat tuotteiden esillepanoa, Jalliina Järvinen sanoo.

DeLight erottui Atrian kuluttajatutkimuksissa

Atria valitsi DeLight-pakkauksen tukemaan uutta Atria Fresh -tuotekonseptia, jolla yhtiö havittelee valmisruoille uusia kuluttajia lähinnä 25-45-vuotiaista. Kyseessä on Atrian merkittävin lanseeraus tänä vuonna.

– Atria Fresh -konseptin ydin on tuoreus ja nykyaikaisuus. DeLight-vuoka on uutta, ympäristöystävällistä teknologiaa, joka vastaa hyvin kohderyhmän arvoihin. Kuluttajatutkimuksissa DeLight-vuoka erottui kohderyhmälle kiinnostavimpana pakkauksena tuoremikroaterioissa, sanoo Atria Suomi Oy:n pakkauskehityspäällikkö Tanja Virtanen-Leppä.

Stora Enso DeLight tähtää Euroopan markkinoille ja palveluun kuuluu myös pakkausten testimarkkinointi, konsultointi ja tarvittaessa koko pakkaussuunnittelun ja toteutuksen ulkoistaminen avaimet käteen -palveluna.

Linkki: www.storaenso.com/delight

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone