Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Alma Talent lopettaa kolme erikoislehteä

19.11.2020 11:07Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Markkinointi & Mainonnan painosmäärä on ollut 3 500 ja digiyleisö kuukaudessa noin 190 000. Kuva: Markkinointi&Mainonta.

Alma Talentin yt-neuvottelut ovat päättyneet ja yritys lopettaa kolme erikoislehteä. Markkinointi&Mainonta, Metallitekniikka ja Tekniikan Historia -julkaisut lakkaavat ilmestymästä vuodenvaihteessa. Näiden lehtien aihealueiden uutisointia jatketaan kuitenkin Kauppalehdessä.

Yt-neuvottelut koskivat 15 henkilöä, ja neuvotteluiden tuloksena työ vähentyy kuudella henkilötyövuodella toimituksissa ja mediamyynnissä. Vähennykset tapahtuvat erosopimusten tai irtisanomisten kautta. Yhdeksälle henkilölle löytyi uusi tehtävä uudelleensijoituksen tai toimenkuvamuutoksen avulla.

Alma Talent keskittyy digitaaliseen mediaan

Alma Talent keskittyy tiedotteen mukaan entistä vahvemmin maksulliseen, digitaaliseen medialiiketoimintaan.

– Markkinointi ja mainonta ovat tärkeitä toimialoja, joiden seuraamista ja analysointia vahvistamme Kauppalehdessä. Samoin metallitekniikan ja tekniikan historian aiheiden uutisointi jatkuu Tekniikka & Talous -julkaisussa painettuna ja digitaalisena. Uuden organisoitumisemme myötä pystymme vahvistamaan digitaalista talousuutisointia kaikissa Alma Talentin mediabrändeissä, sanoo Alma Talentin toimituksista vastaava päätoimittaja Arno Ahosniemi.

Metallitekniikan ja Tekniikan historian jakelu on ollut kummallakin noin 6 000. Markkinointi & Mainonnan painosmäärä on ollut 3 500 ja digiyleisö kuukaudessa noin 190 000.

Share: