Aktivointikoodit yleistyvät aikakauslehdissä

10.3.2014 09:12Uutiset » Tuotteet ja palvelut

Aktivoivien mobiilikoodien käyttö tiedon jakamisessa yleistyy nopeasti amerikkalaisissa lehdissä. Konsulttiyhtiö Nellymoserin vuosittaisen selvityksen mukaan vuonna 2013 näitä koodeja oli johtavissa aikakauslehdissä 55 prosenttia enemmän kuin vuonna 2012. Eniten käytettiin IR- ja QR-koodeja.

Nellymoser on vuodesta 2010 lähtien laskenut, kuinka paljon USA:n suosituimpien aikakauslehtien sivuilta löytyy mobiilikäyttäjille suunnattuja aktivointikoodeja. Niiden määrä on kasvanut jatkuvasti ja erilaisten tekniikoiden käyttö on myös lisääntynyt nopeasti. Vuonna 2013 lehdissä oli 13 088 linkkikoodilla aktivoitua sivua. Eniten niitä käyttivät lehdistä Marie Claire, Esquire, Redbook, Cooking Light ja InStyle.

Eniten käytetty koodi oli IR-koodi (Image Recognition). Toiseksi suosituimmaksi nousi QR-koodi (Quick Response) ja kolmas oli kuvaan piilotettu vesileima. Eniten koodeja käytettiin lehtien muotisivuilla ja lifestyle-sivuilla. IR-koodeja käytetään enemmän toimituksen tekemillä sivuilla ja QR-koodeja kokosivuilmoituksissa.

Kuva: QR-koodeja, Kesko Viikko-lehti.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone