Coca-Cola HBC on tiedottanut ostavansa Finlandia vodka -brändin Brown-Formanilta. Pohjoismaiden johtava viinien ja väkevien alkoholijuomien bränditalo Anora tislaa ja pullottaa Finlandia vodkaa globaaleille markkinoille. Anora toimii myös Finlandia vodkan jakelijana Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa.
Mediayhtiö MTV on muuttanut Pasilasta uusiin toimitiloihin Vallilan Konepajan alueella. Runsaasti lasipintaa sisältävissä tiloissa saatiin lisättyä työrauhaa käyttämällä Hansaprintin kehittämää tulostustekniikkaa. Optisesti läpäisevälle kalvolle toteutetut tulosteet säätelevät sitä, kuinka paljon teippauksen läpi näkee.
Beyondprint on vuodesta 2014 asti toiminut web-to-print verkkokauppa, joka on erikoistunut erilaisten kuvatuotteiden valmistukseen asiakkaiden omilla kuvilla/aineistoilla. Nyt Beyondprint-liiketoiminta on myytävänä.
Perinteikkään Karjala-lehden julkaiseminen loppui syksyllä 2022, kun sitä julkaissut osakeyhtiö hakeutui konkurssiin. Karjalan Liitto osti lehden julkaisuoikeudet konkurssipesästä ja pyrkii nyt jatkamaan lehden julkaisua. Uuden lehden näytenumero julkaistiin kesäkuun alussa. Sen painoi PunaMusta.
Metsä Group tekee yhteistyötä Fiskars Groupin kanssa täysin uudenlaisen, kuitupohjaisen lahjapakkauksen kehittelyssä. Innovatiivinen Muoto 3D-sisäpakkaus sekä Metsä Boardin taivekartongista tehty kotelo kätkevät sisäänsä Fiskarsin kierrätysmateriaaleista valmistetut ReNew-sakset.
Koronapandemian aikana eurooppalaiset kuluttajat lisäsivät merkittävästi digitaalisen median käyttöä ja vähensivät printtiä. Nyt trendi näyttää kääntyneen ja kuluttajien painetun median käyttö on kääntynyt kasvuun. Tämä on johtopäätös Two Sides Trend Tracker -tutkimuksesta, jossa selvitetään joka toinen vuosi kuluttajien asenteita printtiä ja paperia kohtaan.
Arvostetut EDP Award -palkinnot on jaettu jälleen. Tällä kertaa palkittiin 17 parasta uutta ratkaisua digitaaliseen painamiseen, julkaisemiseen ja pakkausten tekoon. Tiedotteen mukaan 2022/2023-kilpailussa oli tarjolla entistä enemmän tuotteita, jotka tarjoavat vastuullisia ratkaisuja. Verkottuminen ja automaatio olivat johtavia teemoja tarjonnassa.
Finnair lopetti painetun Blue Wings -lehden jakamisen lennoillaan koronapandemian aikana. Lehti siirtyi silloin kokonaan digitaaliseksi. Nyt yhtiö on kuitenkin päättänyt tehdä ainakin yhden printtinumeron satavuotisjuhlansa kunniaksi.
Lidl kertoo siirtävänsä mainontaansa myymälöistä enemmän suoraan koteihin. Toukokuun lopusta alkaen Lidl ei enää tarjoa mainoslehteään myymälöissään. Jakelu noin 1,7 miljoonaan kotitalouteen jatkuu. Digitaalisesti lehti julkaistaan Lidlin verkkosivulla ja Lidl Plus -sovelluksessa.
Uudistunut Eeva-lehti ja ammattijärjestö JHL saivat Aikakausmedian järjestämässä Editkilpailussa tuplavoitot. Editgaalassa palkittiin aikakausmedia-alan vuoden 2022 parhaita tekijöitä ja toteutuksia 12 toimituksellisessa ja kolmessa markkinoinnillisessa sarjassa.
Helsinkiläisen kauppakeskus Eastonin Citymarketin juomaosaston yllä leviää lähes koko osaston mittainen Sinebrychoffin jättinäyttö. Toteutus on kokoluokaltaan suurimpia, mitä Suomen myymälämiljöissä on koskaan aikaisemmin nähty.
Tekstiilien tulostaminen kasvaa vahvasti ja siihen tarvitaan myös paperia. Sappi laajentaa sublimaatiotulostuksessa tarvittavien siirtopapereiden tuotantoaan Italiassa. Sappi tuottaa siellä päällystettyä Transjet-paperia sekä päällystämätöntä Basejet-paperia.
Ahlstrom ja Xeikon tarjoavat yhdessä uutta helppokäyttöistä tapetointiratkaisua. Ahlstromin WallStar -kuitukangastapetille voidaan painaa Xeikonin CX500 -sarjan digipainokoneella kuvioita viidellä värillä. Personoitu tapetti on helppo kiinnittää ilman liimaa ja välineitä, ja se myös irtoaa seinästä helposti.
Kiilto Oy on yhtenä ensimmäisistä yrityksistä Suomessa ryhtynyt hyödyntämään UPM Raflatacin RafCycle-palvelua tarraetikettien taustapapereista syntyvän jätteen kierrättämisessä. Palvelun avulla toteutetaan Kiillon tavoitetta vähentää jätemäärä puoleen vuoden 2018 tasosta.
Helsingin kaupungin yleisten alueiden ulkomainonnan uusi sopimuskausi alkaa elokuussa, ja katukuvassa näkyvät mainoslaitteet vaihtuvat uusien sopimusten myötä. Kaupunki on valinnut kilpailutuksen perusteella kaksi kotimaista yritystä uusiksi ulkomainonnan toteuttajiksi. Yritykset ovat Outshine Oy ja Keskisuomalainen Oy.
Turkulainen painotalo Printworks on ottanut uusia askeleita entistäkin ympäristöystävällisempään suuntaan. Jatkossa yrityksen printtituotanto on 100 prosenttisesti hiilineutraalia. Printworksilla on entuudestaan Ekokompassi-ympäristösertifikaatti sekä Fogra-laatusertifikaatti.