Stora Enso investoi noin 70 miljoonaa euroa Imatran tehtaille PE-päällystettyjen tuotteiden kuten elintarvikepakkausten kartongin valmistuskapasiteetin lisäämiseen.
UPM:n fokus Drupa-messuilla on erityisesti digitaaliseen painamiseen soveltuvissa papereissa. Esimerkiksi HP:n osastolla voi tutustua Indigo-painokoneiseen sopivaan UPM Digi Finesse -tuoteperheeseen, jossa on päällystettyjä papereita.
Beyondprint on vuodesta 2014 asti toiminut web-to-print verkkokauppa, joka on erikoistunut erilaisten kuvatuotteiden valmistukseen asiakkaiden omilla kuvilla/aineistoilla. Nyt Beyondprint-liiketoiminta on myytävänä.
Sanomalehtien painaminen digitaalisesti yleistyy maailmassa. Nyt Brittien Kanaalisaarilla on ryhdytty painamaan 35 000 sanomalehteä päivässä Kodakin digipainokoneilla.
Viestinnän ammattilaisten järjestö ProCom on palkinnut vuoden 2015 parhaat vuosikertomukset. Korkeatasoisessa kilpailussa listayhtiöiden sarjassa palkittiin YIT Oyj:n verkosta ladattava vuosikertomus. Parhaan painetun vuosikertomuksen teki SATO.
Suomalainen Iscent-yhtiö esittelee Drupa-messuilla uutta painoteknologiaansa, joka mahdollistaa valon difraktioon perustuvan sateenkaaren väreissä hohtavan ilmiön tuottamisen painotuotteisiin ja pakkausmateriaaleihin.
Suomalainen Procemex-yhtiö tarjoaa Drupa-messuilla painoteollisuudelle kokonaista tuoteperhettä ongelmien ratkaisuun painojäljen ja tuotantoprosessin parantamiseksi.
Kraftlainerin ja pakkaustuotteiden kysyntä on kasvussa verkkokaupan lisääntymisestä johtuen. Stora Enso vastasi kysyntään hienopaperikoneen muuntamisella aaltopahvin raaka-ainetta tuottavaksi koneeksi Varkaudessa. Uusi tehdas vihittiin käyttöön huhtikuussa.
Heidelberg esittelee Drupa-messuilla uusia ratkaisuja, joilla automaatiota viedään eteenpäin painoprosesseissa. Yksi uusi ratkaisu on täysin automaattinen painolevyjen tulostuslinja.
Reproyritys Flexolahti on sopinut X-Rite-yhtiön kanssa Pantonen sertifioinnin tarjoamisesta pakkauspainajille Pohjoismaissa. Yhteistyön tavoitteena on laajentaa Pantone Certified Printer -ohjelman käyttöä.
Fazerin uuden Alku-puuron lanseeraus oli vuoden 2015 paras lanseeraus AdProfit 2015 -kilpailun tuomariston mukaan. Alku-brändin onnistunut laajennus kilpailtuun puurokategoriaan sai hyvän markkinaosuuden.
Aller Media alkaa tarjota verkkopalvelujensa käyttäjälle sisältöjä hänen henkilökohtaisen datansa perusteella. Käyttäjälle tarjotaan idealistaa, joka sisältää erilaisia lifestyle-sisältöjä lukijan oman kiinnostuksen mukaan.
Agfa Graphics on tuonut markkinoille uuden levytulostimen Advantage N-PL:n. Sen avulla voidaan tulostaa keskeytymättä jopa 3 100 levyä nopeudella 400 levyä tunnissa.
Sanoma etsii uusia ratkaisuja varhaisjakeluun työvoimapulan takia. Karkkilassa järjestetään pilottikokeilu, jossa jakelutehtäviä tarjotaan itsenäisille jakajille tai sopiville yrityksille tai yhteisöille.
Kummituksen muotoista makeispakkausta oli teknisesti vaikea toteuttaa, mutta se tulee varmasti herättämään huomiota kaupan hyllyssä. Pakkaus sisältää tunnetun muotoilijan Eero Aarnion suunnittelemia makeisia.
Mimaki on kehittänyt lämpömuovattaville tuotteille uuden venyvän värin. Sen avulla tuotteen väripinta voidaan tulostaa ensin ja tehdä muovailu sen jälkeen, eikä toisin päin kuten tapahtuu silkkipainamisessa.