Antalis Oy on saanut edustukseensa tiedotteen mukaan maailman ensimmäisen kuivatoonerilla tulostettavan ja sisätiloihin soveltuvan anti-slip-luokitellun lattiatarran. FloorSharK Dry Toner on helppo asentaa ja poistaa jälkiä jättämättä, eikä se kutistu. Tuotteelle on myönnetty R10-sertifikaatti.
Uusilla 3M DI-NOC -sisustuskalvoilla saa aikaan aidon tuntuista mokkajäljitelmäkuosia tai puukuosia. Myös metallia ja luonnonkiveä voidaan Seri-Decon mukaan jäljitellä uusilla mattakuosikalvoilla.
Beyondprint on vuodesta 2014 asti toiminut web-to-print verkkokauppa, joka on erikoistunut erilaisten kuvatuotteiden valmistukseen asiakkaiden omilla kuvilla/aineistoilla. Nyt Beyondprint-liiketoiminta on myytävänä.
Stora Enso investoi dispersioteknologiaan perustuvien, pakkausten kartonkia suojaavien päällysteiden kehittämiseen Ruotsissa Karlstadin lähellä sijaitsevalla Forshagan tehtaallaan. Investointi mahdollistaa hiilijalanjäljeltään pienempien, helpommin kierrätettävien ja teollisesti kompostoituvien suojakalvon eli barrierin sisältävien kartonkien kehittämisen ja valmistamisen.
Suomen kirjallisuusviennin arvo nousi 2019 uuteen ennätykseensä, 3,71 miljoonaan. Tämä käy ilmi Kirjallisuuden vientikeskus FILIn tilaamasta selvityksestä, jolla kirjallisuusviennin kehitystä on seurattu vuosittain jo vuodesta 2011 lähtien. Nyt nousua oli edellisvuoteen peräti 18 %.
Ulkomainosyritys Clear Channel lanseeraa tiedotteen mukaan ensimmäisenä valtakunnallisen ratkaisun kohderyhmälähtöiseen ulkomainonnan suunnitteluun ja todentamiseen. Big dataa ja analytiikkaa hyödyntävien älykkäiden työkalujensa ansiosta Clear Channel tietää nyt, millaisia yleisöjä sen mainospintojen ohi kulkee.
Suuret brändit etsivät nyt keinoja korvata alumiinia ja monikerroslaminaatteja pakkauksissaan. Nestlén liemikuutiobrändi on ensimmäisenä suurena valmistajana korvannut monikerroslaminaatin kierrätettävällä paperilla liemikuutiopakkauksissa.
Lapsille suunnatut lehdet ja uutispalvelut kiinnostavat nyt medioita. HS Lasten uutiset aloitti elokuussa ja syyskuun alussa Hufvudstadsbladet aloitti oman lasten lehtensä HBL Juniorin. Se neljä ensimmäistä numeroa jaetaan yli 21 000 talouteen.
Horizon esittelee uuden älykkään tehtaan (Smart Factory) -konseptiin perustuvan viimeistelylaitteiden sarjan virtuaalisessa tiedotustilaisuudessa 29.-30.9. Esillä ovat ensimmäiset uuden iCA-sarjan laitteet sekä pilvipalveluna toimiva työnkulun ohjelmisto iCE Link.
Metsä Board on avannut uuden osaamiskeskuksen, joka sijaitsee Äänekosken ainutlaatuisessa biotalouden ekosysteemissä. Yrityksen mukaan kasvava kulutus ja vastuullisten pakkausratkaisujen kysyntä vauhdittavat tarvetta uusille innovaatioille.
Kustannusosakeyhtiö Otavalla on uusi Digital First -kustannusohjelma, jossa kirjat julkaistaan vain ääni- ja sähkökirjoina. Kokeilulla halutaan reagoida kulutustottumuksiin, jossa varsinkin äänikirjojen kulutus on jo pitkään ollut voimakkaassa kasvussa.
Pohjoismaisille pakkausvalmistajille on myönnetty yhteensä 17 palkintoa tämänvuotisessa ScanStar-pakkauskilpailussa. Suomalaiset pakkausratkaisut saivat kahdeksan palkintoa. Kilpailun 29 osallistujaratkaisua edustivat laajasti pakkausalaa: mukana oli logistiikkaratkaisuja, elintarvikepakkauksia, lahjapakkauksia ja myymäläpakkauksia niin isoilta kuin pieniltäkin alan yrityksilt
Kultasuklaa Oy ja Arctic Forest Foods Oy tulevat yhdistämään liiketoimintansa. Yrityskaupan myötä uusi yhtiö aikoo tuoda markkinoille ainutlaatuisia tuotteita, joiden kansainvälinen brändinimi on Arctic Afrika. Yritys käyttää myös tuotenimeä Arctic Kultasuklaa.
Stora Enso rakentaa pilottitehtaan tuottamaan keveää kuitupohjaista vaahtomateriaalia nimeltään Cellufoam by Stora Enso, jota käytetään pakkausten suojauksessa ja pehmustuksessa. Biopohjaiset vaahtomateriaalit ovat uusiutuvia ja kierrätettäviä.
Leipomo Rostenin Rostis on voittanut Suomalainen menestysresepti 2020 -kilpailun. Laajaa mediajulkisuutta saanut kilpailu voitettiin piirakalla, joka sisältää ohuen ruiskuoren sisällä karjalanpiirakan ainesosia. Piirakkaa myydään syksyn ajan vain S-ryhmän paistopisteistä paperipussissa.
Suomalainen ruisviski on maailmalla vielä uutta, ja myös sen kuljetuspakkaus on innovatiivinen. DS Smith suunnitteli ja toteutti Kyrö Distilleryn viskille R-aallosta valmistetut aaltopahviset kuljetuspakkaukset. Ne vievät vähemmän tilaa kuin perinteiset B-aallosta valmistetut pakkaukset ja ovat painopinnaltaan tasaisempia.