Mailhouse Oy on lanseerannut yrityksille innovatiivisen All Inclusive -markkinointikonseptin, joka yhdistää massatuotannon ja -jakelun edut yksilölliseen viestintään. Korttien yhteislähdöt laskevat perinteisen suoramarkkinoinnin kokonaiskustannuksia jopa 30 %.
Huutokauppa Helanderilla on huutokaupassa myynnissä vuonna 1642 painettu ensimmäinen suomenkielinen Raamattu. Kohde huutokaupataan Helanderin Weekly-huutokaupassa 29.1.2024. Raamattua painettiin Tukholmassa Henrik Keyserin kirjapainossa 1 200 kappaleen painos.
Beyondprint on vuodesta 2014 asti toiminut web-to-print verkkokauppa, joka on erikoistunut erilaisten kuvatuotteiden valmistukseen asiakkaiden omilla kuvilla/aineistoilla. Nyt Beyondprint-liiketoiminta on myytävänä.
Metsäteollisuuden suuryritys Sappi jatkaa tuotantonsa suuntaamista uudelleen. Sappi on nyt sulkenut painopapereita valmistaneen Lanakenin tehtaan Belgiassa. Erikoispapereiden tuotantoa sen sijaan laajennetaan. Sappi on lanseerannut kaksi uutta funktionaalista pakkauspaperia.
Visuaalisen viestinnän tukkurikonserni Spandex on selvittänyt suosituimpien leikkuri- ja tulostustarrojensa hiilijalanjäljen. Se on CarbonQuotan tekemän mittauksen mukaan 15–22 % pienempi kuin vastaavilla PVC:tä sisältävillä tuotteilla.
Kaikki UPM Raflatacin hankkima tarramateriaalien pinta- ja taustapaperi on nyt metsäsertifioitua. Ainoastaan sertifioidun paperin käyttäminen tarramateriaaleissa on yksi UPM Raflatacin vuoden 2030 vastuullisen hankinnan- ja ilmastotavoitteista. Tämä tavoite saavutettiin nyt kuusi vuotta etuajassa.
Ricoh on kertonut suunnitelmistaan Drupa-messujen suhteen. Yritys aikoo tarjota kävijöille immersiivisen standikokemuksen, joka visualisoi uusia tapoja millä Ricohin teknologia voi auttaa yrityksiä laajentamaan liiketoimintaansa ja vähentämään automaation ja tehokkuuden avulla tuotantokustannuksia.
Kestävät innovaatiot -kilpailussa etsitään pakkaus-, elintarvike- ja muovialojen kiinnostavimpia innovaatioita, joissa toteutuu kestävyyden näkökulma. Kaikille avoimen kilpailun voittaja julkistetaan PacTec, FoodTec & PlastExpo Nordic -tapahtumassa Helsingin Messukeskuksessa 13.3.2024.
Neuromarkkinointi vahvistaa sen mitä on helppo uskoa etiketeistä. UPM Raflatacin teettämän tuoreen tutkimuksen mukaan viinietiketin ulkonäkö ja kosketustuntuma vaikuttavat viinin huomioarvoon kaupan hyllyssä. Ne vaikuttavat myös tuotteen maistelukokemukseen, sekä laatumielikuvaan että makuun.
Digitaalisten painokoneiden valmistaja Xeikon on kehittänyt luokituksen painokoneidensa ympäristövastuullisuuden osoittamiseksi. Luokituksella on tiedotteen mukaan tarkoitus tarjota asiakkaille lisää tietoa ympäristöystävällisten ratkaisujen tekemiseksi painotuotannossa.
Pehmeä persikan väri trendaa vuonna 2024 Pantone-instituutin mukaan. Se on valinnut vuoden väriksi numeron 13-1023 Peach Fuzz (PMS 467). Nimi voidaan kääntää persikan nukaksi tai nöyhdäksi.
Ulkomainosyhtiö Mediateko rakensi näyttävän messuosaston Nordic Business Forum 2023 -tapahtumaan. Sen suunnittelussa ja toteuttamisessa olivat mukana tekoälytaiteilija Antti Karppinen sekä moniosaaja Grano.
Luovan suunnittelun kilpailu Vuoden Huiput on käynnistynyt ja kilpailun ilme julkistettu. Kilpailun ilmeestä vastaa tänä vuonna joensuulainen bränditoimisto Fabrik. Kilpailun sisäänjättö alkaa 2.1.2024.
Posti nostaa jakelupalvelujensa hintoja vuoden 2024 alusta keskimäärin 8 %. Korotus on huomattavan iso, kun ensi vuoden inflaatiovauhti on VM:n ennusteen mukaan vain 1,9 %. Postin asiakastiedotteen mukaan postipalvelujen hintojen nousu perustuu kustannusten nousuun.
Helsingin ulkomainonta siirtyi askeleen lähemmäs uuden sopimuskauden alkua, kun markkinaoikeus hylkäsi Clear Channelin valituksen keväällä 2023 ratkenneeseen ulkomainonnan kilpailutukseen liittyen.