Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Vuoden Brändinrakentaja on Fazer

21.9.2017 09:04Uutiset » Toimiala
Kuva: Fazer.

Mainostajien Liiton Vuoden Brändinrakentaja -tunnustus annetaan markkinointiviestinnässään esimerkilliselle jäsenyritykselle. Suomi 100 -juhlavuoden brändinrakentajaksi valittiin Fazer.

Fazer investoi palkinnon perustelujen mukaan pitkäjänteisesti brändinrakennukseen, jossa on rohkeasti omaksuttu myös uusia keinoja. Konsernilla on käytössään selkeä brändi- ja viestintästrategia, joiden vaikutus lävistää kaikki liiketoiminnan osa-alueet. Viime vuosina yritys on panostanut näkyvyyteen digitaalisissa kanavissa ja tavoittanut sitä kautta yhä laajempia yleisöjä. Jokainen fazerilainen on omalta osaltaan brändilähettiläs.

Vuoden 2016 merkittävimpänä yksittäisenä brändiin ja markkinointiin kohdistuneena investointina voidaan pitää Fazer Experience Vierailukeskuksen avaamista yleisölle.

– Fazer on brändimarkkinoinnin edelläkävijä, joka on esimerkillään viitoittanut tietä muille toimijoille. Fazer on onnistunut vahvan tarinankerronnan avulla jalkauttamaan brändistrategiansa koko organisaatioon sekä luonut ainutlaatuisen dialogin kuluttajien kanssa. Fazer sopii roolimalliksi ja vertauskohdaksi mille tahansa organisaatiolle, sanoo Mainostajien Liiton toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki.

– Rakennamme Fazerin brändiä rakkaudella. Jokainen fazerilainen vaikuttaa päivittäin siihen, millaista brändikokemusta luomme. Brändit ovat strategiamme ytimessä ja olemme panostaneet viime vuosina dialogiin kuluttajien kanssa sekä rakentaneet inspiroivan Fazer Experience Vierailukeskuksen, toteaa Fazerin konsernijohtaja Christoph Vitzthum.

Fazer huolehtii myös tavaramerkkiensä rekisteröimisestä. PRH:n rekisterin mukaan se on Suomen johtavia tavaramerkkirekisteröintien haltijoita. KISS KISS, joka on rekisteröity jo vuonna 1901, on vanhin edelleen käytössä oleva suomalainen tavaramerkki. Fazerin sininen väri, Pantone 280 C, on ensimmäinen Suomessa tavaramerkkinä rekisteröity väri.

Share: