Vahvan brändin uusi tuleminen

28.5.2008 15:28Uutiset » Toimiala

Man Roland uusi ilmeensä ja nimensäkin muotoon manroland. Yritys piti jo tänään lehdistötilaisuuden Drupassa. Alla yrityksen tiedote.

Jo yli 160 vuotta manroland on kehittänyt, rakentanut ja huoltanut painokoneita. Nyt manroland on markkinajohtaja rotaatiopainokoneissa ja vahva kakkonen arkkipainokoneissa. Joka kolmas maailmassa myyty sanomalehti on painettu manrolandilla. Tämän menestyksen varmistamiseksi myös tulevaisuudessa syntyi manrolandin uusi tuotemerkki.

manrolandin itsenäistyttyä vuonna 2006 aloitettiin valmistelut puhtaalta pöydältä. Itsenäinen asema mahdollisti ensimmäistä kertaa markkinoinnin keskittämisen paino- ja mediamarkkinoille ilman konsernin taholta tulevaa ohjausta. Uusi Corporate Design tukee yhtiön itsenäistä asemaa myös visuaalisesti. Sitä ei pelkästään uudistettu vaan se luotiin kokonaan uudelleen. Brändi jaettiin alkutekijöihinsä ja järjestettiin uuteen kokoonpanoon, traditioihin uutta lisäten. Tässä ovat uuden Corporate Designin tärkeimmät osa-alueet:

Brändin uudet arvot

Brändin arvot määriteltiin uudelleen. Asiakkaidemme pitkäaikaiset kokemukset manrolandista otettiin huomioon: Haluamme olla luotettavia edelläkävijöitä. Myös kokemukset vielä lyhyen itsenäisyytemme ajalta huomioitiin. Haluamme olla päättäväisiä ja motivoivia. Nämä ovat arvoja, jotka leimaavat tulevaa toimintaamme ja kuvaavat kasvanutta liikkumavaraamme yrityksenä.

Uusi logo

Logossa arvostettu ja kansainvälisesti tunnettu tuotemerkki saa tuoreen ilmeen uuden typografian ja värimaailman myötä. Logo on ulkoasumme pääelementti ja – yhdessä WE ARE PRINT® moton kanssa – tärkein imagotekijä. manrolandin uusi logo on dynaaminen nimilogo, jossa o-kirjain on optisesti korostettu. Se symboloi globaalisuutta ja samalla myös painosylinteriä. Näin manrolandista tulee myös visuaalisesti se mitä se on: painatuksen Global Player.

Uusi ulkoasu

Painaminen on taito saada painoväri niin tarkasti ja täydellisesti kohdistettuna painettavalle materiaalille, että sanat ja kuvat saavat ilmettä ja voimaa. manrolandin uusi layout noudattaa tätä filosofiaa. Idea perustuu värin valvontaliuskoihin eli strippeihin, joiden avulla painaja säätää oikean väritasapainon painatuksen aikana. Logo ja yhtiön värit manroland-sininen ja manroland-harmaa sekä manroland-väriviuhka tarkasti määriteltyine väreineen muodostavat yhtiön viestintämateriaalin perustan.

Uusi mainonta

Uusi ulkoasu otetaan käyttöön kaikessa mainonnassa. Lipuista julisteisiin ja mainoksiin, manrolandin uusi ilme näkyy kaikkialla. ”Kaikki alkaa drupassa, missä uusi nimi ja logo julkistetaan. Keskitymme yhtiön kahteen päävahvuuteen: traditioon ja innovaatioihin. Toisessa vaiheessa ovat vuorossa kuvalliset teemat, jotka kuvastavat uutta itseluottamustamme ja sitä, että me olemme Benchmark in Print”, kertoo Thomas Hauser, Executive Vice President of Corporate Marketing and Communications, lisäten: ”Tuote-esitteidemme uudistaminen oli myös erityisen tärkeää. Designin ohella olemme keskittyneet niiden sisällön selkeään jäsentämiseen.”

Uusi alku

manroland tunnetaan tehokkaana ja luotettavana painojärjestelmien ja
-ratkaisujen toimittajana. Uusi ulkoasu vahvistaa tätä positiivista kuvaa.
Se ilmentää voimaa, päättäväisyyttä ja tavoitteellisuutta. Se on esteettinen ja vahvistaa yhtiön voimakasta sitoutumista painoteollisuuteen ja omistautumista alalle. Uuden manrolandin ensiesittely tapahtuu drupa-messuilla 2008.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone