Vähittäiskaupan mainonta kääntynyt kasvuun

24.3.2015 08:33Uutiset » Toimiala

Mediamainonnassa on nähtävissä pieniä valopilkkuja, vaikka printtimainonnan alamäki jatkui helmikuussakin. Mediamainonta supistui helmikuussa enää 0,1 %, kertoo TNS Ad Intelligence. Vähittäiskaupan mainonta kääntyi hienoiseen kasvuun viime vuoden lopulla, ja nousu on jatkunut alkuvuonna.

Vähittäiskaupan mainonta nousi helmikuussa 9,9 % viime vuodesta, ja kumulatiivinen kasvu on 5,8 %. Mainonnan muista suurista toimialoista kasvua oli yllättäen 0,7 % avoimien työpaikkojen ilmoittelussa.

Helmikuussa printtimainonta väheni, mutta muut mainosmuodot nousivat plussalle. Ulkomainonnan vahva vire jatkui.

Kuva: Outdoor Finland.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone