Ulkomainonta kasvaa diginä ja printtinä

11.5.2018 07:51Uutiset » Toimiala
Kuva: Atlas-Media.

Ulkomainonnan kasvu on jatkunut tänäkin vuonna, ja nousuprosentti oli 11 tammi-maaliskuussa. Digitaalinen ulkomainonta on kasvanut eniten, mutta myös perinteinen printattu ulkomainonta on ollut myötätuulessa Ulkomainosliiton mukaan.

Digitaalinen ulkomainonta on nostanut ulkomainonnan roolin massamediana Suomessa merkittävämmäksi kuin koskaan. Kehityksestä ovat päässeet nauttimaan myös perinteiseen ulkomainontaan keskittyneet Outdoor Finlandin jäsenyritykset. Liiton mukaan alan tulevaisuus nähdään niissä hyvin valoisana. Digi ei ole samalla tavalla vähentänyt perinteistä mediaa kuin mitä on tapahtunut muissa medioissa.

Perinteinen paperinen mainospinta on koko maassa edelleen hallitseva ulkomainonnan väline. Esimerkiksi tienvarsimainonnassa perinteinen juliste on edelleen toimiva ratkaisu. Myös liikennevälineissä julistemainonta pitää hyvin pintansa.

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone