Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Toshiban maahantuonti ostaa TCF-myynnin

3.1.2008 09:40Uutiset » Toimiala

Maahantuoja Toshiba Tec Nordic ostaa TCF-Myynti Oy:n liiketoiminnan. TCF-Myynti on toiminut Toshibakeskuksen nimellä pääkaupunkiseudun jälleenmyyjänä 15 vuoden ajan. Kaupan myötä lähes kaikki Toshiban monitoimilaitteiden myynti- ja palvelutoiminnat pääkaupunkiseudulla saadaan yhdistettyä samaan yhtiöön.

Toshibakeskus on myynyt kopiokoneita ja monitoimilaitteita pääkaupunkiseudulla vuodesta 1992 lähtien. Toshibakeskus on toiminut kiinteässä yhteistyössä maahantuonnin kanssa ja käyttänyt muun muassa Toshiba Tec Nordicin Suomen yksikön esittelytiloja.

Kaupan myötä laitemyynti siirtyy maahantuojalle, Toshiba Tec Nordic on jo aiemminkin vastannut Toshibakeskuksen myymien koneiden palvelu- ja huoltosopimuksista.

TCF-Myynti Oy:n kymmenen työntekijän henkilökunnasta koko seitsemän ihmisen myyntihenkilöstö siirtyy ostajan palvelukseen, joten pääkaupunkiseudun asiakkaita palvelevat edelleen samat tutut henkilöt. Toinen TCF-Myynti Oy:n omistajista, Jorma Mäkinen, jatkaa myyntiyksikön vetäjänä. Myös kaikki sopimukset ja loppuasiakkaita koskevat vastuut ja velvoitteet siirtyvät sellaisinaan kaupan myötä Toshiba Tec Nordicille.

Lisäksi pääkaupunkiseudulla toimiva maahantuojan suurasiakasmyynnistä vastaava yksikkö jatkaa toimintaansa entiseen tapaan.

– Kaupan jälkeen meillä on koko pääkaupunkiseudun asiakasrajapinta, myös pk-sektori, Toshiban omissa käsissä. Toshiban kannalta on positiivista, että yksi ja sama yksikkö hoitaa pääkaupunkiseudulla koko myynnin ja palvelut, Toshiba Tec Nordicin Suomen maajohtaja Timo Kortelainen sanoo.

Toshibakeskus on ollut selkeästi suurin Toshiban itsenäisistä jälleenmyyjistä ja sen 4,2 miljoonan euron liikevaihto kasvattaa merkittävästi maahantuojan 18 miljoonan euron liikevaihtoa.

Edellisen kerran Toshiba Tec Nordic laajensi toimintaansa marraskuussa 2006 ostamalla Tampereen jälleenmyyjän liiketoiminnan. Kortelaisen mukaan Toshibakeskuksen liiketoiminnan ostaminen on osa samaa kasvustrategiaa.

– Asiakas ei enää osta vain laitetta vaan kokonaispalvelua, ja tämä kehitystrendi lisää nyt tehdyn kaupan merkitystä. Muokkaamme myynti- ja palveluorganisaatiotamme markkinoiden vaatimusten mukaiseksi, Kortelainen painottaa.

Lisätietoja www.toshiba.fi.

Share: