Think INK valitsi seitsemän finalistia

11.4.2014 13:02Uutiset » Toimiala

Think INK -ideakilpailun finaaliin on valittu seitsemän ehdotusta, joiden joukossa oli mm. neliväripainatusta ilman painovärejä lupaava uusi tekniikka. Viestintäalan tutkimussäätiön media- ja painoviestintäalan ideakilpailuun jätettiin helmikuun loppuun mennessä yhteensä 49 ehdotusta. Kilpailun taso ideoiden ja osallistujien osalta oli korkea.

Digitaalisen liiketoiminnan ja startupien ammattilaisista koottu tuomaristo seuloi loppukilpailuun seitsemän parasta ideaa. Tuomariston valintakriteereissä painottuivat idean innovatiivisuus ja uutuusarvo, potentiaalinen vaikuttavuus sekä toteutuskelpoisuus.

– Ensiarvoisen tärkeää oli pystyä tiivistämään idean ydin riittävän kirkkaaseen muotoon. Menestyspotentiaalia omaavan idean erottaa muun muassa siitä, että se on riittävän fokusoitu ja sen takana on oikealla osaamisella varustettu, edessä olevat haasteet riittävän hyvin ymmärtävä tiimi, Rovion eLearning-liiketoiminnan johtaja, tuomariston jäsen Asmo Halinen sanoo.

Think INK -kilpailun toisessa vaiheessa ideoita työstetään eteenpäin liiketoimintasuunnitelmiksi ja demonstraatioiksi. Kolme parasta palkitaan yhteensä 100 000 euron kehittämisrahalla Mediapäivässä 12.11.2014 Finlandia-talossa Helsingissä.

Lisätietoja kilpailusta www.vkl.fi

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone