Sharp johtopaikalle brändivertailussa

19.6.2008 09:43Uutiset » Toimiala

Japanilainen yritys sijoittui oman alansa eli viihde-elektroniikkayritysten kärkeen Reputation Instituten Global 200 -listalla, joka julkaistiin Forbes-lehdessä.

Reputation Institution on kansainvälinen yrityskuvia tutkiva organisaatio, joka kerää vuosittain yli 50 000 ihmisen mielipiteestä koostuvan Global 200 -listan. Vastaajien näkemyksiä kartoitetaan kaikkiaan seitsemästä yritysten toiminnan osa-alueesta ja kyselyssä keskitytään 1000 maailman suurimpaan yritykseen.

Tänä vuonna koko listan kolmen kärki oli Toyota, Google ja Ikea, mutta suurin osa listalle sijoittuneista on elektroniikka-alan toimijoita. Näistä Sharp sijoittui ylivoimaisesti parhaiten. Kokonaissijoitukseltaan Sharp oli 16. ja prosentuaalisesti sen tulos parani 4,85 % edellisvuoden listaan verrattuna.

Muista kuluttajaelektroniikkaa valmistavista yrityksistä verrattain hyvin sijoittuivat Panasonicin valmistaja Matsushita (28.), Philips (31.), Sony (38.) ja Fuji (62.).

Tunnetuista tietokonevalmistajista listalle kipusivat Apple (63.), HP (66.), Intel (67.), Dell (82.) ja IBM (108.). Jokapaikanhöylä Microsoft ei selvästikään ole maineeltaan yhtä vahva, sillä sen tulos putosi edelliseen verrattuna 2,4 % ja se jäi sijalle 137.

Listan loppupäähän jäivät myös Motorola (170.), Nokia (177.), Fujitsu (194.) ja Samsung (196.).

Global 200 -lista on nähtävillä osoitteessa http://www.forbes.com/leadership/2008/06/04/reputation-institute-report-lead-cx_mk_0604lovehate_table.html

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone