Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Sanomalehti on mieluisin mainosväline

3.10.2014 07:52Uutiset » Toimiala

Suomalaiset pitävät painettuja sanomalehtiä ylivoimaisesti mieluisimpana mainosvälineenä. Suomalaisista 43 prosenttia nostaa painetut sanomalehdet ykköseksi, kun kysytään, mistä he mieluiten lukevat, katsovat tai kuuntelevat mainoksia. Toiseksi mieluisin mainoskanava on televisio.

Muut kaksitoista tutkittua mainonnan kanavaa jäävät kauas painettujen sanomalehtien mieluisuuden taakse. Vastaajat saivat valita vain yhden, itselleen mieluisimman mainoskanavan. Television valitsi mieluisimmaksi mainosvälineeksi 12 prosenttia suomalaista. Seuraavina tulivat painetut kaupunkilehdet, painetut aikakauslehdet ja sanomalehtien verkkopalvelut.

Kärjessä olevien medioiden mieluisuuden järjestys vaihtelee hieman ikäryhmittäin, mutta painetut sanomalehdet ovat mieluisin mainonnan kanava kaikissa ikäryhmissä. Suomalaisten suhtautumista eri mainosvälineiden mieluisuuteen on tutkittu osana IRO Research Oy:n Tuhat suomalaista -tutkimusta. Tutkimushaastatteluja tehtiin Sanomalehtien Liiton tiedotteen mukaan syyskuussa yhteensä 1 000.

Share: