Sanoma keskittää mediamyynnin jättiorganisaatioon

25.4.2014 10:05Uutiset » Toimiala

Sanoma Media Finland keskittää lähes kaikkien tuotteidensa mediamyynnin yhteen jättiorganisaatioon, jossa on lähes 300 työntekijää. Vain Nelonen Media vastaa jatkossakin omasta mediamyynnistään. Uusi organisaatio toimii asiakassegmentittäin.

Sanoma Media Finlandin uusi Mediamyynti ja ratkaisut -toiminto käynnistyy 1. kesäkuuta, jolloin yhtiön kaikki nykyiset mediamyyntiyksiköt lukuun ottamatta Nelonen Median myyntiä yhdistyvät. Uusi organisaatio tarjoaa Sanoman mainostaja-asiakkaille ratkaisuja, jotka perustuvat Helsingin Sanomien, Ilta-Sanomien, Kids Median, Magazine Median ja Sanoma Digitalin tuote- ja palveluvalikoimaan.

Uudessa Mediamyynti ja ratkaisut -toiminnossa työskentelee lähes 300 sanomalaista. Kokonaisuutta johtaa kaupallinen johtaja Antti Järvinen, joka siirtyi Sanoma Media Finlandiin Omnicom Media Groupin Suomen toimitusjohtajan tehtävästä helmikuun alussa.

Mediamyynti ja ratkaisut -toiminto jakautuu viiteen asiakassegmenttiin, jotka erikoistuvat palvelemaan erilaisten asiakasryhmien ja toimialojen tarpeita. Asiakassegmenttien lisäksi toimintoon kuuluu uusi kaupallisen kehityksen organisaatio, joka keskittyy muun muassa mainosratkaisujen tuottamiseen, digitaalisen mainonnan kehittämiseen sekä media- ja mainostoimistosuhteisiin.

Kuva: Helsingin Sanomat on Sanoman suurin media.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone