Sähköisten medioiden kasvu jatkui 2014

2.2.2015 08:18Uutiset » Toimiala

Sähköisen mainonnan osuus koko mediamainonnan määrästä nousi 50,2 prosenttiin vuonna 2014. Sähköinen mainonta kasvoi 3,8 prosenttia. Myös ulkomainonta kasvatti osuuttaan mainoskakusta 3,8 prosenttiin.

Sähköisistä medioista eniten kasvoi verkkomediamainonta, jonka osuus nousi jo 22,5 prosenttiin. Myös radiomainonta ja elokuvamainonta kasvoivat. Televisiomainonta sen sijaan supistui 3,5 prosenttia.

Radiomainonnan lisäksi myös ulkomainonta nousi ennätysmäisen suureksi. Mainonta painetuissa medioissa supistui 9,2 prosenttia.

Mediamainonnan kokonaisarvo eli ns. pieni mainoskakku oli viime vuonna yhteensä 1 176 miljoonaa euroa. Mediamainonnan määrä perustuu TNS Gallupin kuukausittaiseen mediaseurantaan, jota on täydennetty yhteistyössä medialiittojen kanssa. Verkkomainonnan tietoja on täydennetty vuosittaisella erillistutkimuksella.

Kuva: Radiokanava Loop teki palkitun ja onnistuneen lanseerauskampanjan 2014.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone