Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

PunaMusta Media panostaa teknologiaan

18.1.2021 11:38Uutiset » Toimiala
Miika Haavisto on nyt PunaMusta Median teknologiajohtaja ja PunaMusta Digitalin toimitusjohtaja. Kuva: PunaMusta Media.

PunaMusta Media panostaa lisää teknologian kehittämiseen ja analytiikkaan. DI Miika Haavisto, 43, on nimitetty 1.1.2021 alkaen konsernin teknologiasta ja liiketoiminnan kehityksestä vastaavaksi johtajaksi sekä johtoryhmän jäseneksi. Konsernin analytiikkaosaamista on vahvistettu myös rekrytoinnein.

Haaviston tehtävänä on tukea PunaMusta Media -konsernin olemassa olevia liiketoimintoja ja uuden rakentamista sekä vastata teknologian ja tiedolla johtamisen kehityksestä. Hän tuli PunaMusta Media -konserniin alun perin Hämeen Kirjapainon yritysoston myötä vuonna 2019. Haavisto toimi vuoden 2019 yrityskauppaan saakka Hämeen Kirjapainon toisena omistajana ja toimitusjohtajana. Yritysoston jälkeen hän jatkoi PunaMusta Digitalin toimitusjohtajana ja jatkaa myös siinä tehtävässä edelleen.

PunaMusta Media Oyj on pörssilistattu mediayhtiö sekä painotuotteita ja yritysnäkyvyyden kokonaisratkaisuja tarjoava konserni, joka on viime vuosina kasvanut voimakkaasti yritysostoin. Samalla yhtiö on laajentanut palveluvalikoimaansa muun muassa erilaisiin digitaalisiin yritysnäkyvyyden ja brändinhallinnan ratkaisuihin sekä panostanut vahvasti vastuullisuuteen.

– Asiakkaan kumppanina toimiminen on strategiamme ytimessä. Teknologian hyödyntäminen antaa monipuoliset mahdollisuudet oman toiminnan kehittämiselle ja asiakkaiden todellisten tarpeiden ymmärtämiselle. Kehityksemme painopisteisteitä ovat datalla johtaminen, palveluiden helppous ja asiakaskokemus. Organisaation tulee tuottaa asiakkailleen suoraa liiketoiminnallista hyötyä, kertoo Haavisto.

Analytiikalle ja vastuullisuudelle lisää painoarvoa

– Strategiamme mukaisesti konsernissa panostetaan vahvasti kehitykseen ja menestymiseen myös tulevaisuuden toimintaympäristössä. Muun muassa tiedolla johtamisen kehittäminen ja konsernitasoinen suuri analytiikkaprojekti ovat keskeisiä asioita konsernin strategisten tavoitteiden saavuttamiseksi, kertoo PunaMusta Media -konsernin toimitusjohtaja Raimo Puustinen.

Konsernin analytiikkaosaamista on vahvistettu myös rekrytoinnein. Taru Annala aloitti PunaMusta Digitalilla Lead Analystina marraskuussa. Hän on työskennellyt aiemmin tutkimuksen päällikkötehtävissä Finnairilla ja Alma Mediassa. Muun muassa KPMG:llä aiemmin datan visualisoinnin ja analytiikan parissa työskennellyt Senior Data Analyst Ida Björkqvist aloitti samassa yhtiössä tammikuussa.

Myös vastuullisuus on nostettu entistä tiiviimmin PunaMusta Media -konsernin johtoryhmän agendalle, kun aiemmin markkinointijohtajana toiminut Mirka Lammi on toiminut 1.1. alkaen markkinointi- ja vastuullisuusjohtajana.

Share: