Personoituja painotuotteita yhä enemmän

11.9.2014 08:04Uutiset » Toimiala

Laajamittainen personoitujen painotuotteiden tuotanto lisääntyy maailmassa Drupan Global Insights -raportin mukaan. Personoituja tuotteita ovat esimerkiksi kuvakirjat, kalenterit ja t-paidat. Myös muuttuvan tiedon ja vuorovaikutteisten elementtien käyttö painotuotteissa yleistyy.

Drupa-messuja järjestävä Messe Düsseldorf haastatteli tutkimusraporttiin 1 100 alan päättäjää keväällä 2014. Tutkimusraportti “The Impact of the Internet on Print – The digital flood” julkaistaan lokakuussa.

Drupan tiedotteen mukaan jo 72 % haastelluista kaupallisista painajista tarjoaa muuttuvan tiedon painamispalveluja. Muuttuvaa tietoa sisältävien sivujen määrä on vielä vähäinen, mutta se kasvaa kohtuullisesti tai nopeasti.

Raportti nostaa trendinä esiin myös verkkokaupan yhä suuremman merkityksen painoalalle. Verkkokaupassa on vielä kehittämistä, sillä vaikka 51 % kyselyn vastaajista tarjosi web-to-print -palvelua, vain 14 % ilmoitti sen tuovan enemmän kuin 25 % tilauksista.

Kuva: Ifolorin kuvakirja.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone