Nitro ja Luovia yhdistyvät

16.12.2009 01:00Uutiset » Toimiala

TS-Yhtymään kuuluva Luovia Oy on ostanut Nitro Groupiin kuuluvan Nitro FX Oy:n liiketoiminnan. Järjestelyssä syntyy Suomen johtava monikanavaisten markkinointipalvelujen ja sähköisen liiketoiminnan osaaja.

Uudessa yhtiössä työskentelee 85 henkilöä ja liikevaihdoltaan se on yksi Suomen merkittävimmistä markkinointiyhtiöistä.

– Uusi yhtiö on Hansaprintille ja asiakkaillemme entistä vahvempi kumppani sähköisissä palveluissa ja tarjoaa mahdollisuuden toimia kattavasti kohdennetun markkinoinnin ja digitaalisen markkinoinnin saralla asiakkaidemme tuloksellisen markkinointiviestinnän edistämiseksi, toteaa Hansaprint-konsernin toimitusjohtaja ja Luovia Oy:n hallituksen jäsen Timo Ketonen.

– Nitro on kymmenen vuotta alalla toiminut tunnettu yhtiö, jonka suunnittelu-, filmi- ja 3D-osaaminen täydentävät hyvin Luovian sisältö- ja järjestelmätuotanto-osaamista. Nyt toteutettu kauppa on yksi askel pitkäjänteisessä strategiassamme markkinointiviestinnän ja sähköisen liiketoiminnan osaamisen alueella, toteaa Luovian hallituksen puheenjohtaja Heikki Ketonen.

Uudella yhtiöllä on toimipisteet Helsingissä, Turussa ja Lahdessa. Luovia Oy:n ja uuden kokonaisuuden toimitusjohtajana toimii Leevi Parsama ja Nitro FX:n toimitusjohtaja Pasi Hiltunen jatkaa uuden kokonaisuuden Helsingin yksikön myynti- ja asiakkuusjohdossa.

– Markkinointi on muuttumassa yksilöllisemmäksi ja sen tehoa pitää pystyä todentamaan merkittävästi aikaisempaa paremmin. Uudessa strategiassamme tulemme entisten vahvojen osaamisalueiden lisäksi keskittymään kolmeen asiaan: kuluttajakäyttäytymisen ennustettavuudesta syntyvään kohdennettuun markkinointiin, markkinoinnin tehon mittaamiseen sekä visuaalisen kerronnan tuomiseen verkkopalveluihin ja sosiaalisiin verkostoihin, linjaa uuden kokonaisuuden toimintaa toimitusjohtaja Parsama.

– Näkemyksemme tulevaisuudesta ovat hämmästyttävän yhtenevät, säestää Hiltunen uutta kolleegaansa ja tiivistää ajatuksensa muotoon:
– Olemme moderni markkinoinnin palveluyhtiö, jolla on nyt entistä enemmän resursseja sekä vakavarainen ja vastuullinen omistaja.

Molemmat yhtiöt jatkavat toistaiseksi omilla brandeillaan ja kaikkien asiakkuuksien yhteyshenkilöt säilyvät muuttumattomina. Yhtiö tulee kertomaan tuotteistaan ja uusista palveluistaan tarkemmin ensi vuoden alussa.

– Meille Nitron omistajille, mm. pitkään yhtiössä mukana olleelle Kari Rannilalle, oli erittäin tärkeää, että Nitron brandi ja osaaminen pääsivät kotiin, jossa niitä osataan arvostaa. TS-Yhtymä on mediakonserni, jolla on näyttöä yli satavuotiaiden viestintäliiketoimintojen pitkäjänteisestä ja kannattavasta kehittämisestä. Uskonkin, että uusi yhteenliittymä tulee nopeasti olemaan alansa johtava toimija Suomessa, kiteyttää omistajien tuntoja Nitron hallituksen puheenjohtaja Marko Parkkinen.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone