Mediamainonta yhä laskusuunnassa

27.2.2014 08:57Uutiset » Toimiala

Mediamainonnan kehitys jatkuu laskusuuntaisena. Tammikuussa mainonnan määrä laski 6,3 % vuoden 2013 tammikuuhun verrattuna. Radiomainonta aloitti kuitenkin vuoden vahvalla 12 %:n kasvulla. Positiivista kehitystä on edelleen viime vuoden tapaan myös verkko- ja elokuvamainonnassa.

Printtimainonnan lasku näyttää jatkuvan ja myös tv-mainonnan määrä väheni reilut 6 % edelliseen vuoteen verrattuna.

TNS Ad Intelligencen seurannassa olevissa medioissa mainostettiin tammikuussa 6,3 % vähemmän kuin edellisen vuoden vastaavana aikana. llman vaalimainontaa joulukuun mainonta väheni myös 6,3 %. Tammikuussa merkkimainonta väheni 2,9 %, luokiteltu mainonta laski 14,4 % ja kaupan mainonta väheni 9,1 %.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone