Mediamainonta yhä laskusuunnassa

13.5.2015 07:47Uutiset » Toimiala

Matkailun ja liikenteen, huvien sekä vähittäiskaupan mainonta kasvoi vuoden ensimmäisellä kolmanneksella verrattuna vuoden 2014 vastaavaan ajanjaksoon. Muilla keskeisillä toimialoilla investoinnit mediamainontaan laskivat edelleen. Koko mediamainonnan määrä väheni yhä.

TNS Gallupin Ad Intelligencen seurannan mukaan tammi-maaliskuusssa 2015 mediamainonnan määrä laski 2,8 % suhteessa vuoden 2014 vastaavaan aikaan. Investoinnit mediamainontaan olivat kuluvan vuoden ensimmäisen kvartaalin aikana noin 227 milj. euroa. Edes maaliskuussa alkanut vaalimainonta ei siis tuonut käännettä parempaan.

Sanomalehtimainonta väheni vuoden 2014 ensimmäiseen kvartaaliin verrattuna 7,3 %. Aikakauslehtimainonta laski 14,2 %. Myös tv-mainonnan ja radiomainonnan määrät supistuivat. Kasvua oli ulkomainonnassa, elokuvamainonnassa ja verkkomainonnassa.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone