Mediamainonta yhä laskusuunnassa

19.6.2014 08:34Uutiset » Toimiala

TNS Ad Intelligencen seurannassa olevissa medioissa mainostettiin toukokuussa 1,7 % vähemmän kuin edellisen vuoden vastaavana aikana. Ilman vaalimainontaa toukokuun mainonta väheni 4,0 %. Ulkomainonnan kasvu jatkui.

Kumulatiivisesti mainonta väheni 4,1 % ja ilman vaaleja muutos oli – 4,7 %. Vaalien vaikutus näkyy erityisesti ulkomainonnan luvuissa. Lisäksi radion, elokuvan ja verkkomedian mainospanostukset ovat kehittyneet suotuisasti koko alkuvuoden.

Toukokuussa merkkimainonta väheni 0,3 %, kaupan mainonta laski 1,9 % ja luokiteltu mainonta väheni 6,4 %. Isoimmista toimialoista elintarvikkeiden, finanssialan ja lääkkeiden mainonta kasvoivat toukokuussa. Laskua sen sijaan oli esimerkiksi kosmetiikan, moottoriajoneuvojen ja matkailualan mainospanostuksissa.

Kuva: Outdoor Finland.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone