Mediamainonta väheni tammikuussakin

26.2.2015 08:51Uutiset » Toimiala

Mediamainonnan alamäki jatkui tammikuussa. Mainonnan määrä väheni vuodentakaisesta 4,6 prosenttia. TNS-Gallupin mukaan ainoat kasvavat mediat olivat kaupunki- ja noutolehdet, ulkomainonta ja elokuvamainonta.

Eniten väheni aikakauslehtimainonta, 18,4 prosenttia. Sanomalehtimainonta laski 9,0 prosenttia. Ilman vaalimainontaa sanomalehtimainonta väheni 9,2 prosenttia. Printtimainonnan ainoat kasvajat olivat kaupunki- ja noutolehdet, joiden mainonta lisääntyi 0,6 prosenttia.

Ulkomainonnan kasvu jatkui ja siihen käytetty euromäärä nousi peräti 33,8 prosenttia tammikuussa 2014. Elokuvamainonta kasvoi 35,2 prosenttia. Tärkeimmistä toimialoista vain vähittäiskauppa oli kääntynyt lievään nousuun.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone