Mediakäytön mittaamiseen uusia menetelmiä

22.8.2014 08:10Uutiset » Toimiala

Suomen suurimmat mediatalot ovat käynnistäneet yhteistyössä hankkeen, jonka tavoitteena on mediankulutuksen kokonaisnäkymän nykyistä parempi ymmärtäminen. Mediankäytön siirtyessä digitaalisiin kanaviin käytön mittaamiseen tarvitaan entistä parempia menetelmiä.

Alma Media, Sanoma Media Finland, Yleisradio, MTV ja Otavamedia teettivät viime keväänä selvitystyön, joka osoitti selkeästi, ettei suomalainen mediankulutuksen mittaaminen vastaa digitalisoituvan mediankentän vaatimuksiin. Selvitystyön pohjalta on nyt päätetty käynnistää hanke, jolla haetaan mediankulutuksen kokonaisnäkymän ymmärtämistä.

Muutoshankkeen johdossa toimivat aluksi maamme suurimmat mediatalot: Alma Media, Sanoma Media Finland, Yleisradio ja MTV. Hankkeen toteuttamiseen rekrytoidaan asiantuntijatiimi.

Kehityshanke on muutaman vuoden mittainen. Nykyisiä media-alan mittausjärjestelmiä ei ole tarkoitus lakkauttaa, vaan uutta mallia kehitetään niiden rinnalla.

Kuva: Nelosen ohjelmien esiintyjiä, Sanoma.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone