Mediainnovaatiokilpailussa palkittiin kymmenen työtä

11.3.2015 14:59Uutiset » Toimiala

Mediainnovaatiokilpailun voittoon nostettiin yksimielisellä päätöksellä kymmenen työtä. Työt ja tekijät edustavat juuri sitä innovatiivista ajattelua ja uskoa tulevaan, mitä kilpailulla haettiin, sanoo opetus- ja viestintäministeri Krista Kiuru. Kilpailuun osallistui 123 innovaatiota.

Kilpailun yksilö- ja joukkuesarjassa yksi palkinto jaettiin kahdelle innovaatiolle, joiden tekijöiden toivottiin tekevän yhteistyötä. Nämä olivat Prime – maksullisten mediasisältöjen aggregaattori ja Aatos – journalismin spotify (molemmille 25 000 euroa). Palkinnoille pääsivät myös Faktabaari (30 000 euroa), Puukko Media (20 000 euroa) ja Verner (10 000 euroa).

Yrityssarjassa kärkeen nousivat Longplify ja Rapport (molemmille 40 000 euroa). Lisäksi Tässä ja Nyt, Datomik ja Leia ePaperi saivat kukin 10 000 euron avustuksen. Kilpailun palkintoina oli jaossa yhteensä 220 000 euroa. Palkinnot myönnetään valtionavustuksina, jotka on tarkoitettu muun muassa kilpailutyön jatkokehittämistä varten.

Tuomaristo katsoi, että taso oli kova ja työt olivat tasaväkisiä. Kilpailutöissä korostuivat esimerkiksi yhteiskunnalliset arvot, uudet ansaintamallit ja toimintatavat sekä se, että ne tuottavat lisähyötyä kuluttajalle. Lisäksi palkituissa innovaatioissa oli tuore näkemys sisältöihin. Kuva: Kilpailun palkitut/Liikenne-ja viestintäministeriö.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone