Markprint pääsi kasvuun vuonna 2017

16.1.2018 08:30Uutiset » Toimiala
Markprint on investoinut järeään digipainolinjaan. Kuvassa oikealla Mikko Ilomäki.

Painotalo Markprint kasvatti liikevaihtoaan 10 prosenttia viime vuonna 2,5 miljoonaan euroon. Yritys lisää nyt digipainotuotteiden ja peruspainotuotteiden myyntivoimaansa Lahdessa ja pääkaupunkiseudulla panostaen asiakkaiden henkilökohtaiseen palveluun.

Vuoden aikana yrityksessä investoitiin mm. automatisoituun järeään Konica Minoltan toimittamaan digipainolinjaan, jonka laatu ja tehokkuus ovat ylittäneet kaikki odotukset toimitusjohtaja Mikko Ilomäen mukaan.

– Markprintin strategiana on olla asiakkaalle UV-painamisen erikoistuotteiden paras valinta painotaloksi koko Suomessa. Myös vienti Viroon on käynnistynyt, Ilomäki kertoo.

Yrityksessä tapahtuu merkittävä muutos, kun toinen yhtiön perustajista, tuotantojohtaja Matti Pukkila, jää eläkkeelle helmikuun lopussa. Hänen omistuksensa siirtyi sisäisessä kaupassa 12.1.2018 pääosin Tuomas Talvitielle. Samalla Tuomas Talvitie nimitettiin Markprintin myyntijohtajaksi. Myyntipäällikkönä Helsingissä on aloittanut joulukuussa Tiina Simonen.

Myös toimitusjohtaja Mikko Ilomäki osti lisää yhtiön osakkeita vahvistaen näin omistajuuttaan. Yrityksellä on nyt kolme tasavahvaa omistajaa. Uusi osakas Tuomas Talvitie on syntyperäinen lahtelainen. Hän on 41-vuotias ja koulutukseltaan markkinoinnin ja tietotekniikan tradenomi. Markprintissa Tuomas on työskennellyt 16 vuotta.

Toinen yhtiön perustajista, hallituksen puheenjohtaja Arto Näveri, jatkaa kolmantena omistajana sekä päivittäisessä työssä. Kaikki partnerit tekevät omistajaroolinsa lisäksi päivittäistä asiakaspalvelu- ja myyntityötä. Pukkila perusti Markprintin yhdessä Näverin kanssa vuonna 1985.

Katso yrityksen Konica Minolta estradisivu
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone