Markkinointiviestinnän kasvu jatkuu
Markkinointiviestintäalan liikevaihdon kasvu oli vuoden 2014 kolmannella neljänneksellä 4,5 %. Uudet palvelukanavat ja digimarkkinointi tuovat alalle lisää kysyntää. Kasvun uskotaan jatkuvan.
PALTAn vuoden kolmas suhdannekatsaus esitteli positiivisia näkymiä markkinointiviestintäalalle. Alan talouskasvu oli heinä-syyskuussa 4,5 %, ja kasvun uskotaan jatkuvan samanlaisena.
Suhdanneherkkä markkinointiviestintäala kääntyi muutaman huonomman vuoden jälkeen kasvuun vuoden 2014 alussa. Ensimmäisellä neljänneksellä kasvua oli 2,7 % ja toisella 2,5 %. Kolmannella neljänneksellä kasvu kiihtyi 4,5 %:in. Liikevaihdon kasvu kuvaa suoraan myynnin määrän kasvua.
– Tässä taloustilanteessa tämä on positiivinen yllätys, sanoo Markkinointiviestinnän toimistojen liitto MTL ry:n toimitusjohtaja Tarja Virmala.