Mainonnan Monitaho -tunnustus Sirpa Tuomelle

10.9.2019 18:37Uutiset » Toimiala
Nesteen markkinointijohtaja Sirpa Tuomi. Kuva: MAT-säätiö.

Mainonnan Monitaho -tunnustuksen 2019 saa Nesteen markkinointijohtaja Sirpa Tuomi. Hän valikoitui tunnustuksen saajaksi pitkäjänteisen, innovatiivisen ja vaikuttavan brändityönsä ansiosta. Vuodesta 1967 saakka jaettu Mainonnan Monitaho -tunnustus myönnetään joka toinen vuosi henkilölle, joka toimii esimerkillisesti tai menestyksekkäästi markkinointiviestinnässä tai mainonnassa ja kehittää toiminnallaan alaa.

– Sirpa Tuomi on tehnyt Nesteellä pitkäjänteistä ja innovatiivista brändityötä, jossa on otettu huomioon kansainvälisyyden lisäksi vastuullisuus, ilmastonmuutos sekä tulevat sukupolvet, perustelee valintaa Pasi Myllymaa, tunnustuksen myöntäneen MAT-säätiön puheenjohtaja.

Tuomi on mm. seuraavien tunnettujen Nesteen hankkeiden takana: Journey to Zero, Nolla-mökki, Zero Island Lidö, Zero Menu, Don’t Choke, Pre-order the Future, EduCycle, Buzz Aldrin – The only way is forward, Vastuullinen Neste-ralli sekä Puhtaampi planeetta tuleville sukupolville.

Tuomea ohjaa markkinointijohtajan työssään näkemys, joka on helposti tunnistettavissa näissä hankkeissa: harmaata massaa ei pidä tehdä.

– Jos ei ole ideaa, joka kunnolla sytyttää ja johon itse uskoo, on parempi jättää tekemättä. Tehdään sitten, kun ideassa on potentiaalia koskettaa ja erottua ja siten myös synnyttää toimintaa, Tuomi sanoo.

Tunnustuksen julkistamistilaisuudessa MAT-säätiö jakoi myös 5 000 euron arvoisen stipendin, jonka kohteen Sirpa Tuomi valitsi Mainonnan Monitaho -tunnustuksen saajana. Stipendi myönnettiin Creative Performance Training Methodille: www.creativeperformancetraining.com. Koulutusohjelman tavoitteena on lisätä luovaa ongelmanratkaisukykyä sekä vahvistaa ammatillista itsetuntoa ja hyvinvointia.