Liikennemediat laajenee uusilla sopimuksilla

23.8.2019 11:15Uutiset » Toimiala
Liikennemedialla tarjoaa ulkomainontaa linja-autoihin. Kuva: Suomen Liikennemediat.

Suomen Liikennemediat Oy on solminut mainossopimuksen Pohjolan Kaupunkiliikenne Oy:n ja Pohjolan Liikenne Oy:n kanssa koskien linja-autojen mainospintoja. Sopimus astuu voimaan 1.1.2020 ja käsittää Pohjolan Liikenteen kaikki pääkaupunkiseudun HSL -ajossa olevat linja-autot sekä Kuopion, Kotkan ja Imatran paikallisliikenteen linja-autot. Kaikkiaan mainossopimuksen piiriin kuuluu noin 450 linja-autoa.

Sopimuksen myötä Liikennemediat vahvistaa liikennekenttää ja mainospeittoa pääkaupunkiseudulla, jossa uusina alueina tulee Kirkkonummi, Sipoo ja Kerava. Lisäksi Helsingin kaupungin sisäisessä liikenteessä olevien mainospintojen määrä lisääntyy huomattavasti. Liikennemediat on 1.1.2020 alkaen toimija, jolta saa kattavimman pääkaupunkiseudun mainoskampanjan busseissa.

Aiempi sopimus Nobina Finland Oy:n kanssa päättyy 31.12.2019.

Pohjolan Liikenne on vahvistanut merkittävästi markkina-asemaansa viime vuosina HSL liikenteessä. Viimeisimmän kilpailutuksen myötä Pohjolan Liikenteelle tulee uusia linjoja ajettavaksi mm. Leppävaarassa ja Keravalla. Lisäksi Kirkkonummella Pohjolan Liikenne on ainoa operaattori HSL -liikenteessä.

– Sopimuksen myötä pystymme tarjoamaan asiakkaille entistä paremmat mainoskampanjat koko pääkaupunkiseudulla. Helsingin keskusta-aluetta pystytään tarjoamaan nyt paremmin ja Espoossa vahvistumme entisestään, Pohjolan voitettua mm. Leppävaaran liikenteen suurelta osin itselleen. Tapiolan ja Matinkylän seudulla, sekä muualla Länsi-Uudellamaalla Pohjola on selvästi vahvin. Nämä ovat kasvualueita joissa mainonnan kysyntä on jo nyt ollut suurta, kertoo Suomen Liikennemediat Oy:n liiketoimintajohtaja Henry Valkonen.

Lisäksi keväällä 2019 Suomen Liikennemediat Oy: lähti osakkaaksi merkittävällä osuudella GoGOCar Oy:öön. GoGoCar on erikoistunut taksimainontaan sekä analytiikkaan ja digitaalisen mainonnan kehittämiseen. Oston myötä Liikennemediat vahvistaa GoGoCarin tuotantoa ja asennusta, sekä tarjoaa tukea myynnissä ja palvelujen kehittämisessä. Vastaavasti GoGoCarin mainostarjonta useilla paikkakunnilla vahvistaa Liikennemedioiden mainoskenttää.