Lidlin mainoskampanja kerää palkintoja

23.1.2015 09:57Uutiset » Toimiala

Suomen Markkinointiliiton Markin järjestämän Kultajyvä-ilmoituskilpailun voiton veivät HelsinkiMissio, Lidl ja Valio. Lidlin Epäilevä Tuomas -mainoskampanja palkittiin aiemmin myös Effie Awards Finland 2014 -kilpailussa.

Lidlin kampanjan takana olivat mainostoimisto Folk Finland ja Mediatoimisto Happi. Televisiomainoksissa esiintyi Tuomaan perhe ja printtimainos muistutti mielipidekirjoitusta otsikolla Älkää hyvät ihmiset uskoko mainoksiin.

Folk Finland suunnitteli myös Kultajyvän saaneen Reitti ja Eila -kampanjan HelsinkiMissiolle. Kolmannen Kultajyvän sai Hasan & Partnersin Valiolle suunnittelema juustokampanja Sinivalkoista taidetta.

Tuomaristo jakoi neljän Kultajyvän lisäksi kolme Hopeajyvää tänä vuonna. Rautajyvän valitsivat Kärkimedia-lehtien lukijapaneelit ympäri Suomea. Palkinnon sai työ nimeltään Koulukiusattu. Kultajyvä-kilpailussa on palkittu Suomen luovinta ja oivaltavinta printtimainontaa aina vuodesta 1966 lähtien.

Kuva: Lidlin Epäilevä Tuomas -tv mainos.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone