Lidlin kampanja kerää kiitosta

4.11.2014 09:21Uutiset » Toimiala

Lidlin Epäilevän Tuomaan ja tämän perheen ympärille rakennettu kampanja voitti Grand ja Kulta Effiet. Kampanjan takana olivat mainostoimisto Folk Finland ja Mediatoimisto Happi. Rohkeasti mielikuvilla pelannut kampanja haastoi ennakkoluuloja ja kasvatti Lidlin hedelmä- ja vihannesosaston myyntiä 47,5 %.

Lidlin kampanjan tavoitteena oli kasvattaa hedelmä- ja vihannesosaston myyntiä, saada uusia asiakkaita sekä ylipäätään saada suomalaiset pitämään enemmän Lidlistä. Samalla se vakuutti kilpailun tuomariston.

Effie Awards Finland -kilpailussa palkittiin lisäksi seitsemän muuta kampanjaa. Kultaiset Effiet jaettiin myös mediatehosarjassa kisanneelle Valio Oltermanni Cheddar -tuotelanseeraukselle, joka on Hasan & Partnersin, Stopp Stockholmin ja Suunnittelutoimisto Virta Helsingin käsialaa, sekä Uusi lastensairaala 2017 -varainkeruukampanjalle palvelu- ja tuotesarjassa. Kampanjan takana ovat Bob the Robot, OMD Finland sekä Sanoma Media Finland.

Effie Awards on yksi maailman arvostetuimmista markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavista kilpailuista. Suomessa sen järjestää Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL ry yhdessä Kauppalehden kanssa.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone