Koskenkorvan kirkastus voitti Grand Effien
Altian Koskenkorva-brändin kirkastaminen uudelleen toi arvokkaimman voiton Effie Finland 2017 -kilpailussa. Koskenkorvan kirkastamisen suunnitteli Bob The Robot -mainostoimisto.
– Koskenkorva-brändin vahvistaminen on oppikirjaesimerkki siitä, kuinka tuotteen uudelleen positiointi vahvojen perusarvojen ympärille sekä viestin dramatisointi kasvattavat myyntiä – tässä tapauksessa erityisesti vientiä, perustelee tuomaristo Grand Effie -valintaa.
Koskenkorva sai myös kaksi kultaista Effietä Tuotteet ja palvelut- sekä Bisneshaaste-kategoriassa.
– Kun tuote ja brändi ovat business-haasteen edessä ja kaipaavat renessanssia, näin se homma hoidetaan. Suomalaista markkinointiosaamista parhaimmillaan eli maailman luokkaa. Tämän kokonaisuuden olisin itse halunnut ostaa, sanoo tuomariston puheenjohtaja Tomi Wirtanen, Elisa Oyj:n markkinointijohtaja.
Tuotteet ja palvelut -sarjassa kultaisen Effien sai myös Kone ja hasan & partners, jotka tekivät mystisen Internet of Thingsin konkreettiseksi kaikille hissimatkustajille. Keskenään keskustelevat hissit herättivät matkustajissa mielenkiintoa ja vahvistivat Koneen profiilia teknologisena edelläkävijänä.
Effie-kilpailua järjestetään 42 maassa. Suomessa Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry järjesti kilpailun nyt 16. kerran. Vuonna 2017 kilpailun pääyhteistyökumppanina oli Sanoma Media Finland. Effie-voittajat ja töiden esittelyt löytyvät sivulta mtl.fi/effie.