Konseptiauton lanseeraus vuoden viestintäteko

5.6.2014 05:42Uutiset » Toimiala

UPM:n puukuidusta valmistettu auto ja sen kansainvälinen lanseeraus on Vuoden viestintäteko, arvioi viestintäammattilaisten järjestö ProCom. Järjestön mukaan UPM on onnistunut uudistamaan yrityskuvaansa perinteisestä metsäteollisuusyrityksestä kansainväliseksi Biofore-biometsäteollisuusyhtiöksi. Viestintä onnistui erityisen hyvin biopohjaisia materiaaleja hyödyntävän Biofore-konseptiauton avulla.

Auto on Metropolia Ammattikorkeakoulun ja UPM:n tiiviin yhteistyön tulos ja se lanseerattiin Geneven automessuilla 2014. Uusiutuvalla UPM BioVerno-dieselillä kulkeva auto on päässyt reilusti yli 200 kansainvälisen median palstoille konkreettisena osoituksena kekseliäästä suomalaisesta bioteknologiasta.

Vuoden viestijäksi järjestö valitsi Jyväskylän yliopiston yhteisöviestinnän professorin Vilma Luoma-ahon. Palkinto elämäntyöstä jaettiin puolustusministeriön entiselle viestintäjohtaja Jyrki Iivoselle. Vuoden johtajaksi nousi Helsingin apulaiskaupunginjohtaja Pekka Sauri.

Kuva: Biofore-konseptiauto, UPM.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone