Kauppa lisää mainontaansa kaupunkilehdissä

14.8.2015 07:21Uutiset » Toimiala

Vähittäiskauppa on lisännyt mainontaansa kaupunki- ja ilmaisjakelulehdissä. Näiden lehtien mainonta lisääntyi huhti-kesäkuussa 4,6 % viime vuodesta ja oli printtimainonnan ainoa valopilkku edelleen laskevilla mainonnan markkinoilla.

Huhti-kesäkuussa 2015 mediamainonnan määrä laski 3,3 % suhteessa vuoden 2014 vastaavaan aikaan. Investoinnit mediamainontaan olivat vuoden toisen kvartaalin aikana noin 261 miljoonaa euroa. Edes maaliskuussa alkanut vaalimainonta ei ole kääntänyt mainontaa kasvuun. Tiedot perustuvat TNS Gallupin Ad Intelligencen seurantaan.

Vaalimainonta auttoi erityisesti kaupunkilehtiä. Sanomalehtimainonta sen sijaan väheni vuoden 2014 toiseen kvartaaliin verrattuna 6,8 %.

Aikakauslehtimainonta laski peräti 15,7 %. Erityisesti toukokuussa mainonta supistui rajusti. Julkaisujen siirtyminen yhä enemmän verkkoon vaikuttaa aikakauslehtien printtimainontaan laskevasti TNS Gallupin mukaan.

Kuva: Länsiväylä-lehti.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone