Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Karhukopion brändi poistuu, tilalle Multiprint

11.3.2010 01:00Uutiset » Toimiala

Länsi-Suomessa ja Pohjanmaalla toimiva Karhukopio muuttaa brändinsä Multiprint Oy:ksi. Muutoksen taustalla on viime vuonna tehty yritysjärjestely, jonka seurauksena yhtiöiden liiketoiminnat yhdistettiin. Myös Karhukopion pääkaupunkiseudulla toimivan tytäryritys Monikon toimintaa tehdään tulevaisuudessa Multiprintin tuotenimellä. Karhukopio Oy jatkaa konsernin hallinnollisena emoyhtiönä.

Yrityskaupan taustalla on toimialan yleinen tilanne, johon on kaivattu valtakunnallista, monipuolista ja vahvaa toimijaa. Liiketoimintakaupan myötä konserni vahvistaa asemaansa täyden palvelun tulostus-, paino- ja tallennealan markkinajohtajana Suomessa ja Virossa. Konserni on kasvanut voimakkaasti viime vuosina ja toimii nyt valtakunnallisesti 14 kaupungissa 29 toimipisteessä. Yrityksen palveluksessa on 370 työntekijää.

Entistä isompi Multiprint tarjoaa paino-, tulostus-, tallenne- ja teknisen dokumentaation palveluja. Lisäksi tarjontaan kuuluvat sähköiset tilausjärjestelmät, sähköinen julkaiseminen, postitus-, lähetti-, varastointi ja muut tukipalvelut sekä käännös- ja dokumentointipalvelut. Konsernin asiakaskunta koostuu merkittävistä teollisista ja muista suuryhtiöistä, julkisista yhteisöistä, laajasta kentästä pk-yrityksiä sekä kuluttajista.

Asiakkaiden kannalta yhdistyminen tarkoittaa ennen kaikkea laajentuvaa palveluvalikoimaa sekä resursseja tarjota jatkuvasti kehittyviä palveluja sekä paikallisesti että valtakunnallisesti. Kehityksen painopisteitä ovat kokonaispalveluratkaisut erilaisissa viestintä- ja dokumentointitarpeissa, sähköiset järjestelmät sekä ulkoistamispalvelut. Toimipisteet jatkavat toimintaa lähellä asiakasta tutun henkilökunnan kera.

Konsernin yhteisenä brändinä Multiprint kuvastaa koko yhtiön toimintaa osuvimmin ja brändi on valtakunnallisesti tunnettu. Nimen vaihdon lisäksi yrityksen uudistunut visuaalinen ilme tulee kevään aikana näkymään katukuvassa ja yrityksen markkinointiviestinnässä. Yritys on valinnut sloganikseen ” Näkemysten toteuttaja.” mikä ilmentää halua opastaa, inspiroida ja ottaa vastuuta asiakkaan tarpeista.

Seuraavassa AGI-lehdessä varatoimitusjohtaja Risto Ojalan haastattelu.
Linkki: www.multiprint.fi

Share: