Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Ifolor tähtää vahvaan kasvuun Suomesta käsin

25.8.2020 15:45Uutiset » Toimiala
Ifolorilla on panostettu tinkimättömästi kautta aikojen sekä valokuvien ja kuvatuotteiden laatuun että erinomaiseen asiakaspalveluun. On hienoa päästä luomaan uutta pohjoismaista vaihetta yhdessä todellisten kuvatuotteiden ammattilaisten kanssa, Kati Sulin toteaa. Kuva: Ifolor.

Kuvatuotteistaan tunnettu Ifolor uudistaa brändiään ja käynnistää kansainvälisen kasvuvaiheen, jossa Pohjoismaiden markkinat ovat keskeisessä roolissa. Kati Sulin on nimitetty Ifolorin Pohjoismaiden toimitusjohtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi.

Viidessätoista maassa toimiva, yksilöitäviin kuvatuotteisiin keskittyvä Ifolor käynnistää kansainvälisen kasvuvaiheen ja panostaa tiedotteen mukaan vahvasti markkinaosuutensa kasvattamiseen Pohjoismaissa Suomesta käsin. Tavoitteen toteuttamiseksi Ifolor on nimittänyt Kati Sulinin konsernin johtoryhmän jäseneksi ja Pohjoismaiden toimitusjohtajaksi marraskuun alusta lähtien. Ifolor Oy:n nykyinen toimitusjohtaja Leena Lamminen jatkaa yhtiön talous- ja varatoimitusjohtajana.

Sveitsiläisen perheyrityksen liikevaihto oli viime vuonna yli 100 miljoonaa Sveitsin frangia, josta Pohjoismaiden osuus oli noin viidennes. Ifolor on jo tällä hetkellä yksi johtavista kuvatuotteiden valmistajista Pohjoismaissa, ja suurin asiakaskunta sillä on Suomessa.

– Markkinat Pohjoismaissa ovat hyvin paikallisia, ja näemme merkittäviä kasvumahdollisuuksia erityisesti Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Vahva asemamme Suomessa sekä Keravan valokuva- ja kuvatuotetehtaamme kapasiteetti ja laatu luovat erinomaisen pohjan liiketoimintamme kasvulle. Vauhtia kunnianhimoisten tavoitteidemme toteuttamiselle antaa Kati Sulinin monipuolinen osaaminen brändin, datan ja digitaalisen liiketoiminnan johtamisesta, Ifolor-konsernin toimitusjohtaja Hannes Schwarz sanoo.

Kati Sulin siirtyy Ifolorille tietoliikennekonserni DNA:n Chief Digital Officerin tehtävästä, jossa hän on vastannut DNA-brändin kehityksestä, dataohjatusta asiakaskokemuksesta ja online-liiketoiminnasta. Aiemmin hän on työskennellyt muun muassa Sanoma-konserniin kuuluneen sisältömarkkinointitoimisto Head Office Finlandin toimitusjohtajana, Fazer-konsernin online- ja mediajohtajana sekä viestintätoimisto Hill & Knowltonin operatiivisena johtajana. Lisäksi hän on Pihlajalinnan, LähiTapiola Henkivakuutusyhtiön, Kalevala Korun ja Viestilehdet Oy:n hallitusten jäsen.

Ifolorin hittituotteita ovat nyt muun muassa yli kahden miljoonan kappaleen myyntiin Suomessa yltäneet kuvakirjat sekä omista kuvista tehdyt sisustustaulut. Keravan valokuva- ja kuvatuotetehtaalta lähtee vuosittain keskimäärin miljoona lähetystä neljään eri maahan.

Share: