HJK:n ja Vepsäläisen kampanjoille kultainen Effie

4.11.2013 08:49Uutiset » Toimiala

HJK:n ja Vepsäläisen markkinointikampanjat saivat pääpalkinnot Effie Awards Finland 2013 -kilpailussa. Molemmat kampanjat vauhdittivat myyntiä tuntuvasti.

Tuomaristo palkitsi kultaisella Effiellä kaksi työtä palvelu- ja tuotesarjasta: Helsingin Jalkapalloklubin ja Intohimotoimisto Cassiuksen kampanjan ”MISSION IMPOSSIBLE – HJK nostaa suomalaista jalkapallokulttuuria” sekä Huonekaluketju Vepsäläisen, hasan & partnersin, digitaalinen mainostoimisto Byroon ja Ikon Graphicsin kampanjan ”Vepsäläisen Nousukausirahoitus – miten myydä enemmän designia keskellä taantumaa normaaliin hintaan”.

Markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaavan Effie Awards Finland -kilpailun finaaliin pääsi 18 kampanjaa. Kilpailuun ilmoitettiin ennätysmäärä kampanjoita. Effie-tuomaristoon kuului 22 jäsentä, jotka edustivat mainostajia, mainosalaa ja alan oppilaitoksia. Tuomarit arvioivat markkinointikampanjoiden tuloksellisuutta. Kriteerit olivat kampanjan haasteellisuus, ideoiden toimivuus, tulokset ja mitattavuus sekä luova toteutus.

Effie Awards on yksi maailman arvostetuimmista markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavista kilpailuista, jonka järjestää Suomessa Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL ry yhdessä Kauppalehden kanssa. Tuomaristo ei jakanut tänä vuonna Grand Effietä. Kultaisten lisäksi jaettiin neljä hopeista ja yksi pronssinen palkinto.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone