Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Etikettimarkkinoiden kasvu jatkuu vahvana

31.3.2017 09:58Uutiset » Toimiala
UPM Raflatacin no-label ulkoasuun sopivia Vanish-etikettejä.

Etikettien kysyntä pakkaustarkoituksiin kasvaa maailmassa vahvasti seuraavan viiden vuoden aikana Smithers Piran uuden tutkimuksen mukaan. Markkinoiden arvon ennustetaan kasvavan keskimäärin 5,4 % vuodesta 2016 vuoteen 2021. Yksi vahvoista trendeistä on no-label ulkoasun yleistyminen.

Etikettien markkinoiden arvo tulee tutkimuksen mukaa nousemaan 44,8 miljardiin dollariin vuonna 2021. Etikettien pohjamateriaalien markkinat kasvavat hieman hitaammin, keskimäärin 4,6 % vuodessa seuraavan viiden vuoden aikana.

Kasvua ylläpitävät globaalit trendit, kuten valmisruuan kasvava kysyntä ja suurten kauppaketjujen vahvistuminen. Brändin omistajat haluavat vähentää toimittajiensa määrää ja lisätä tuotteidensa ympäristöystävällisyyttä. Etiketit ovat suhteellisen edullinen tapa varioida pakkauksia ja tyydyttää kasvavan säätelyn vaatimukset pakkausmerkinnöistä.

Yksi tutkimuksessa havaituista vahvoista trendeistä on no-label ulkoasun yleistyminen. Se tarkoittaa läpinäkyvien muovisten etikettien käyttämistä lasisissa juomapulloissa ja muovipulloissa sekä kosmetiikan ja terveydenhoidon tuotteissa.

Itsekiinnittyvät etiketit ykkösiä markkinoilla

Tutkimuksessa ennustetaan itsekiinnittyvien etikettien säilyttävän hallitsevan markkina-asemansa. Nyt niiden osuus käytettyjen etikettien määrästä on 44,4 % ja arvosta 63,3 %. Märkäliimatut etiketit ovat toiseksi suurin tuotekategoria. Niiden osuus määrästä on 35,6 % ja arvosta 22,6 %. Näiden etikettien kasvu jatkuu tasaisena. Sleevereiden osuus markkinoista on vielä suhteellisen pieni, mutta niiden kasvu on keskimääräistä nopeampaa.

Smithers Piran tutkimus ”The Future of Labels and Release Liners to 2021” tarkastelee myös eri painomenetelmien ja pohjamateriaalien markkinoiden kehitystä lähivuosina.

Share: