Digitaalisuus harventaa mediayhtiöitä

11.3.2014 08:57Uutiset » Toimiala

Sanoma Media Finlandin toimitusjohtaja Pekka Soini ennustaa yhtiöiden harventumista suomalaisilla mediamarkkinoilla digitaalisen uusmedian kehittymisen vuoksi. Vain harvoilla yhtiöillä on Soinin mukaan varaa panostaa tulevaisuudessa välttämättömiin digitaalisiin palveluihin niin paljon kuin olisi pakko.

Digitaalisilla uusmediamarkkinoilla tulee olemaan nykyistä paljon harvempia kotimaisia pelaajia, sanoo Soini. Hän puhui mediayhtiöiden yhteisen nelivuotisen Next Media -hankkeen päätösseminaarissa Helsingissä maanantaina. Soinin puheesta kertoi Helsingin Sanomat.

Soini toivoi lisää mediayhtiöiden välistä yhteistyötä. Suomalaisten mediayhtiöiden on pakko myös itse kehittää teknologiaa, sillä ulkomailta tuleva kilpailu on niin kovaa.

Kännykkäkäyttäjien eniten suosimat sivustot kasvavat, mutta jos yhtiöillä ei ole varaa kehittää palveluitaan, niiden palvelut eivät menesty, Soini sanoo. Hänen mukaansa vielä ei ole nähty tablettien räjähdysmäistä nousua median käytössä, mutta se on edessä.

Kuva: Pekka Soini.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone