Aller panostaa sisältömarkkinointiin

13.8.2014 08:21Uutiset » Toimiala

Pohjoismaiset mediatalot panostavat nyt vahvasti sisältömarkkinointiin. Aller Media on tänä vuonna ostanut kolmessa Pohjoismaassa toimivan Datagraf-konsernin ja alan yrityksen Ruotsissa. Lisäksi Suomeen on perustettu sisältömarkkinointiyksikkö.

Aller Media on ostanut kahdesta julkaisutalosta koostuvan Datagraf Group -konsernin. Allerin omistukseen siirtyvillä Datagraf Communicationsilla ja DG Medialla on toimintaa Tanskassa, Norjassa sekä Ruotsissa. Yritykset tuottavat yhteensä noin 200 eri julkaisua. Yrityskaupan myötä Aller Mediasta tulee yksi Pohjoismaiden suurimmista asiakasjulkaisujen tuottajista.

Ruotsin Aller Media osti kesäkuussa tunnetun Make Your Mark -sisältömarkkinointiyrityksen. Suomen Aller ilmoitti kesäkuun vaihteessa perustaneensa oman sisältömarkkinointiin keskittyneen AllerIdeas-yksikkönsä, joka ideoi ja konseptoi monimediaalisia sisältömarkkinointituotteita yrityksille. Yksikön käytössä on Aller Median oma tutkimusdata sekä digi- ja journalistinen osaaminen.

– Uskomme journalismin ja sisältömarkkinoinnin kysynnän jatkavan kasvuaan lähitulevaisuudessa. Allerin tavoite on olla sisältömarkkinoinnin ykkönen koko Pohjoismaissa, kertoo Tanskan Allerin toimitusjohtaja Pål Thore Krosby.

Myös Sanoma uskoo sisältömarkkinointiin ja tuo Suomeen kansainvälisen Head Office -sisältömarkkinointiketjunsa.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone