Rakennuslehteä kustantava Sanoma Tekniikkajulkaisut oy ostaa Suomen tärkeimpiin asuntoalan ammattilaistilaisuuksiin kuuluvan Asuntomarkkinat-tapahtuman liiketoiminnan. Myyjänä on Image Builder Oy.
Kokkolalainen Botnia Print Oy on päättänyt tehdä lähes miljoonainvestoinnin lehtitehtaan tuotantoon hankkimalla toisen Ferag SNT -50 -leikkurin. Samalla uudistetaan lehtinippujen kuljetus- ja lavaajalinja kokonaisuutta. Leikattujen tuotteiden kysyntä on kasvanut nopeasti.
Beyondprint on vuodesta 2014 asti toiminut web-to-print verkkokauppa, joka on erikoistunut erilaisten kuvatuotteiden valmistukseen asiakkaiden omilla kuvilla/aineistoilla. Nyt Beyondprint-liiketoiminta on myytävänä.
Värien valmistaja Marabu ostaa Sefar-seulakankaiden edustuksen sekä seulojen pingoitustoiminnan Suomessa Seri-Fantasy Oy:ltä. Liiketoiminta siirtyy Marabulle 01.08.2019.
Suomalaisilla uutisbrändeillä on yhä vahva tunnettuus ja asema. Ne ovat ensisijaisia uutislähteitä useimmille ihmisille, kertoo Media-alan tutkimussäätiön ja Medialiiton uuden kasvun johtaja Noora Alanne.
Marvaco on Pohjoismaiden suurin fleksolaattojen valmistaja ja johtava pakkausaineistojen tuotantoyhtiö. Yritys aikoo seuraavaksi laajentaa toimintaansa Keski-Eurooppaan, sanoo hallituksen puheenjohtaja Kai Lankinen. Hänen mukaansa kansainväliset brändit haluavat kansainvälisesti toimivia kumppaneita.
Granossa toimet eri tuotealueiden mahdollisuuksien ja mittakaavaetujen hyödyntämiseksi ovat edenneet tulevasta toimitusjohtajavaihdoksesta huolimatta. Toimintamallin uudistaminen on erittäin tärkeä askel yhtiön kannattavuuskehityksen ja kasvun tukemisessa, sanoo Panostajan toimitusjohtaja Tapio Tommila.
Grano uudistaa toimintamalliaan ja on perustanut kaksi uutta liiketoimintayksikköä. Tulostus- ja painotuotteet -yksikön johtoon on samalla nimetty Mirka Airaksinen. Toinen perustetuista yksiköistä vastaa Granon digitaalisten ja sisältöpalvelujen liiketoiminnasta. Tätä yksikköä johtaa Petteri Ormio.
Nelonen Media Live keskittää festivaaliensa ja tapahtumiensa materiaalituotannon Granoon. Yhteistyöllä tarjotaan kuluttajille yhä visuaalisempia kokemuksia ja saadaan lisää tehoa festivaali- ja tapahtumatoteutuksiin.
Lasten ja nuorten arki on jatkuvaa somevirtaa, mutta perinteiselle medialle on edelleen paikkansa arjessa. Aikakausmedia selvitti Lasten ja nuorten mediapäivä -tutkimuksessa 7–15-vuotiaiden mediankäyttötottumuksia ja heitä kiinnostavia sisältöjä.
Johanna Lahti nimitetään 1.11.2019 alkaen Ilta-Sanomien uudeksi vastaavaksi päätoimittajaksi. Tapio Sadeoja siirtyy eläkkeelle vuodenvaihteessa. Lahti työskentelee nyt Sanoma Lifestyle -yksikön vetäjänä.
Antti Rinteen hallitus sitoutuu vahvistamaan vastuullisen median toimintaedellytyksiä ja kilpailukykyä tukeakseen sananvapautta ja demokratian toimivuutta. Medialiitto pitää hyvänä, että nämä tavoitteet on kirjattu ohjelmaan. Ohjelmasta löytyy kuitenkin myös huolenaiheita, kuten puhelinmyynnin lisäsäätely.
Pirkan Pakkauksen Smurfit Kapalta vuonna 2018 ostanut Brand ID vahvistaa palvelutarjontaansa myyntiteline- ja pakkausliiketoiminnassa. Tähän liittyen myös Pirkan Pakkauksen nimi muuttuu.
Mikkeliläisen painotalo Helprintin toiminta on jatkunut vaikeasta taloudellisesta tilanteesta huolimatta, kertoo Länsi-Savo-lehti. Helprint on jättänyt yrityssaneeraushakemuksen Pohjois-Savon käräjäoikeudelle.
Talouselämän uudeksi päätoimittajaksi on nimitetty Jussi Kärki, 52. Hän on vuodesta 2016 lähtien työskennellyt MTV Uutisten talous- ja politiikan toimituksen päällikkönä ja sitä ennen talouden ja politiikan toimittajana MTV Uutisissa 2009–2016.
Stora Enso on tehnyt päätöksen Oulun paperitehtaan muuntamisesta pakkauskartonkitehtaaksi. Muutokseen investoidaan noin 350 miljoonaa euroa ja se sisältää paperikone 7 tuotantosuunnan muutoksen korkealaatuista ensikuitupohjaista aaltopahvin pintakartonkia (kraftlaineria) valmistavaksi koneeksi.