Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Ulkomainonnan parhaat selvillä

23.1.2009 14:41Uutiset » Tapahtumat

Outdoor Champions 2008 -kilpailun finaaliin selvisi yhdeksän työtä viime vuoden aikana ulkomedioissa julkaistujen noin 2000 mainosjulisteen joukosta. Kaikki Grand Prix -finalistit ovat nähtävissä netissä, jossa yleisö voi käydä äänestämässä omaa suosikkiaan. Kisan tuomariston valitsemat kilpailun voittajat ja yleisön suosikkimainos julkistetaan maaliskuussa.

Outdoor Finland – Suomen ulkomainosliiton järjestämän kilpailun finaalishort-listalle valittiin seuraavat työt:

• Hartwall: Original Gin Long Drink – pitkäripaisesta
• Fazer Leipomot: Oululaisen Reilu- leipäviipaleet
• Valintatalo: Parsat tulivat
• Marimekko: Uudet kuosit
• McDonalds: Rauhallista ruokahetkeä
• MTV3: Kaikkea sitä näkee – kanavapaketti
• Finfood: Taatusti Suomesta
• Nelonen: Maria!
• Radio Nova: Nova-ratikka

Grand Prix -palkinnon voittaja julkistetaan maaliskuussa. Voittajatyön mainostoimistotiimi pääsee VIP-matkalle Eurooppaan ja mainostaja saa 50.000 euron arvosta mediatilaa Clear Channelin ja JCDecaux´n välineissä.

Kisan tuomaristoon kuuluivat graafikko Pekka Loiri (puheenjohtaja); toimitusjohtaja Heikki Veijola, Adsek; suunnittelujohtaja Janne Kupiainen, Kuudes Kerros; AD Viljami Kukkonen, JWT Helsinki; kehityspäällikkö Erkki Alanen, Sinebrychoff ja Head of Planning Mari Riipinen, Dagmar.

Kaikki OC 2008 -finalistityöt ovat nähtävissä Outdoor Finlandin nettisivuilla sekä osoitteessa www.parasulkomainos.fi, jossa yleisö voi äänestää omaa suosikkiaan 26.1- 26.2.2009. Kaikkien äänestäneiden kesken arvotaan matkalahjakortti

Outdoor Champions-kilpailu

Outdoor Champions on ulkomainosalan SM-kisa, jonka avulla Outdoor Finland pyrkii korostamaan median erityisominaisuuksia, edistämään alan kulttuuria ja innostamaan mainostajia ja mainonnan tekijöitä yhä kunnianhimoisempiin suorituksiin.

Kilpailussa ovat automaattisesti mukanakaikki Clear Channelin ja JCDecaux´n ulkomainospaikoilla Suomessa julkaistut työt. Erikseen kilpailuun on ilmoitettava työt, jotka on julkaistu muiden yhtiöiden välineissä. Kilpailussa jaetaan vuosittain mittavat palkinnot sekä Grand Prix`n voittaneelle mainostoimistotiimille että mainostajalle.

Share: