Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Think Ink -kilpailu ratkesi

14.11.2014 11:33Uutiset » Tapahtumat

Linda Liukas

Viestintäalan tutkimussäätiön Think INK -kilpailun kolme voittajaa on valittu. Palkinnot jaettiin keskiviikkona 12.11. järjestetyn Mediapäivä-seminaarin yhteydessä. 70 000 euron pääpalkinnolla kruunattiin lasten kirjasta ja mobiilisovelluksista koostuva Hello Ruby -konsepti ja sen luoja Linda Liukas (kuvassa).

Hello Ruby tarjoaa leikillisen matkan lasten maailmaan, ohjelmointiin ja tietokoneisiin. Kokonaisuus koostuu lasten kirjasta ja siihen yhdistetyistä mobiilisovelluksista, joissa lapset voivat käyttää omaa uteliaisuuttaan ja luovuuttaan.

– Tavoitteeni on tehdä Hello Rubystä maailman paras esikoulubrandi tietokoneopetukseen, sanoo pääpalkinnon voittaja Linda Liukas.

Kilpailun raadin puheenjohtaja Matti Uuttu näkee konseptissa runsaasti kansainvälistymispotentiaalia.

– Hello Rubylla on mahdollisuudet valloittaa maailmaa, ja siinä se onkin jo hyvässä vauhdissa. Kirjalla on jo kustannussopimukset USA:ssa ja Suomessa, Uuttu perustelee.

Think INK -kilpailun toisen palkinnon, arvoltaan 20 000 euroa, sai Flipside. Flipside on uudenlainen yhteiskunnalliseen journalismiin keskittyvä applikaatio, joka altistaa käyttäjän uusille ajatuksille tuomalla yhteen älykkäästi kuratoitua sisältöä polttavista aiheista monesta eri näkökulmasta.

Kolmas palkinto, 10 000 euroa, myönnettiin Tailorframe-konseptille. Tailorframe on ainutlaatuinen valokuvauskonsepti, joka mahdollistaa mainoskuvalaatuisten muotokuvien toteuttamisen kuvauksesta asiakkaan käytettäväksi muutamissa sekunneissa.

Toista kertaa järjestettyyn media- ja painoalan Think INK -innovaatiokilpailuun tuli yhteensä 49 kilpailutyötä. Kilpailun kolmelle parhaalle työlle myönnetyt palkintorahat on tarkoitettu ideoiden jatkokehittämiseen.

Kilpailun tuomariston puheenjohtajana toimi Matti Uuttu (Otavan Kirjapano) ja muina jäseninä Asmo Halinen (Fonecta), Jussi Lystimäki (Schibsted Classified Media Finland), Taneli Tikka (TLD Registry, Ltd., Wunderkraut, The Pop-Up Company) ja Viestintäalan tutkimussäätiön edustajana säätiön asiamies Helene Juhola (Viestinnän Keskusliitto).

Print&Media tekee artikkelisarjan Think Ink -finalisteista vuonna 2015.

Kuvassa Linda Liukas voiton ratkettua 12.11.2015. Kuvaaja Jarkko Hakola.

Share: